English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:

سرشماری عمومی کشاورزی استان مرکزی با ۲۰۰ مامور برگزار می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: ششمین سرشماری عمومی کشاورزی این استان با حضور ۲۰۰ مامور آمارگیر برگزار می‌شود.

سرشماری عمومی کشاورزی استان مرکزی با ۲۰۰ مامور برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، نوربخش عسکری روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: ششمین سرشماری عمومی کشاورزی استان مرکزی همزمان با سراسر کشور در آبان‌ماه امسال برگزاشود و تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به ارایه کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این سرشماری‌اند.

وی بیان کرد: در مدت زمان اجرای سرشماری، تمام موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‏‌های دولتی مکلفند، بر اساس مواد(۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران، نسبت به در اختیار قرار دادن کلیه امکانات و تجهیزات موردنیاز سرشماری اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: هدف از اجرای سرشماری کشاورزی گردآوری اطلاعات فعالیت‌های مختلف کشاورزی شامل، پرورش محصولات سالانه نظیر گندم، جو، شلتوک، ذرت، پرورش محصولات دایمی نظیر پرتقال، سیب، خرما، انگور، پرورش گاو و گوساله، گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاومیش و بچه گاومیش و شتر و بچه شتر، کشت محصولات گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی شامل ماهیان گرمابی، سردابی و میگو، پرورش طیور، پرورش کرم ابریشم و پرورش زنبور عسل است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۳ اجرا شده، بیش از چهار میلیون بهره‌‏بردار کشاورزی در کشور وجود دارد که ۹۰ درصد آنها، در مناطق روستایی واقع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: تاکنون پنج سرشماری در سال‌های،۱۳۵۲،۱۳۶۷، ۱۳۷۲ و ۱۳۸۲ با استفاده از ابزار کاغذی و سال ۱۳۹۳ با استفاده از ابزار الکترونیکی تبلت اجرا و نتایج آن در سطح کوچکترین واحد جغرافیایی (شهر و آبادی) منتشر شده است.

عسکری بیان کرد: مقایسه سرشماری‏‌های کشاورزی در کشورها نشان می‌دهد که کشور ایران به لحاظ تعداد سرشماری در منطقه آسیا با سرشماری‌های صورت گرفته جزو کشورهای پیشرو است.

وی اظهار کرد: برنامه آموزش ماموران در ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از هفتم مهرماه آغاز و تا سوم آبان‌ماه ادامه دارد و اجرای مرحله اصلی سرشماری نیز همزمان با سراسر کشور از ۱۲ آبان‌ماه تا ۱۱ آذرماه انجام می‌شود و نتایج نهایی این سرشماری نیز تیرماه ۱۴۰۴ منتشر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه