English

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرکزی خبر داد؛

قرارگیری جرائم خشن در صدر عناوین اتهامی شهرستان فراهان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزگفت: جرائم خشن در صدر عناوین اتهامی شهرستان فراهان قرار دارد که باید تدابیر لازم برای پیشگیری از این جرایم با هم افزایی مدیران این شهرستان اندیشیده شود.

قرارگیری جرائم خشن در صدر عناوین اتهامی شهرستان فراهان
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «محسن خیرمند» روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان فراهان افزود: موضوعات پیشگیری از وقوع جرم در مناطق مختلف باید با رویکرد بومی گزینی دنبال شود و امروزه تردیدی نیست که یک نسخه واحد راه علاج در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست.

وی بیان کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی اقدام به تدوین سه سند در حوزه پیشگیری از سرقت، تصادفات، خشونت و خودکشی با در نظرگرفتن شرایط اقلیمی شهرستان‌های استان کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: در مناطق شهری شهرستان فراهان، دوربین‌های کنترل سرعت وجود ندارد و این موضوع کمبودی است که انتظار می‌رود شهرداری‌های شهرستان به ویژه شهرداری فرمهین نسبت به هوشمندسازی معابر اقدام کند.

خیرمند افزود: علی‌رغم تکلیف قانونی، شاهد بی‌نظمی و اهمال در برگزاری جلسات میزنماد شهرستان هستیم که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

این مقام قضایی استان مرکزی گفت: فلسفه میز نماد برگزاری اورژانسی جلسات است چرا که گذشت زمان، باعث از دست رفتن فرصت در رفع آسیب می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان مکلف به برگزاری جلسات میزنماد با نمایندگان ثابت دستگاه‌های عضو است چرا که در رفع آسیب‌های پیرامون دانش‌آموزان، سیاست غیرقضایی در دستور کار است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: نبود اورژانس اجتماعی در شهرستان فراهان، رافع مسئولیت بهزیستی در مداخلات نیست اگرچه انتظار می‌رود پیگیری‌های لازم برای راه اندازی مرکز ۱۲۳ در شهرستان انجام شود.

خیرمند افزود: گزارش‌هایی در خصوص وقوع تخلفات در کمپ ترک اعتیاد شهرستان واصل شده که نیاز به پیگیری جدی متولیان دارد و در صورت عدم اصلاح وضع موجود، تغییر ساختار اداره کمپ نیاز است.

وی ادامه داد: افراد دارای اعتیاد هم، از شرافت و منزلت انسانی برخوردارند و کسی حق تعدی به آنان را ندارد و قرار نیست افرادی که وظیفه خدمات‌رسانی به مددجویان اعتیاد را دارند به دنبال سوء استفاده از این قشر آسیب پذیر باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: به دنبال مچ گیری از دستگاه‌ها نیستیم و هدف این است که یاریگر دستگاه‌ها در انجام بهتر تکالیفشان در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه