English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

۱۲ عنوان فیلم در جشن مهر سینمای ایران در استان مرکزی اکران می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اکران ۱۲ عنوان فیلم با موضوعات مختلف از جمله کندی، اجتماعی و دفاع مقدس در جشن مهر سینمای ایران در این استان اکران می‌شود.

۱۲ عنوان فیلم در جشن مهر سینمای ایران در استان مرکزی اکران می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حسین محمودی فر روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت سومین ویژه برنامه جشن مهر سینمای ایران در اراک، افزود: مهر سینما از ۲۰ شهریورماه در کشور با هدف آشتی‌کردن مردم با سینما آغاز و تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد و اختتامیه آن نیز در ۱۲ مهرماه در تهران است.

وی بیان کرد: با توجه به شورای سیاستگذاری که در استان مرکزی تشکیل شد، اجرای این جشن از اول تا هشتم مهرماه تعیین شد و اختتامیه نیز در آخرین روز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سینما یکی از رسانه‌ها و شاخص‌های توسعه هر کشور است که می‌تواند فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم غنی را انتقال دهد.

محمودی فر اظهار کرد: کشورهای توسعه‌ یافته سینما را در سبد خانواده خود قرار داده‌اند و از این فرصت نهایت استفاده را دارند اما در کشور عده خاصی استفاده می‌کنند و استقبال کم است که باعث شده کارگردانان و فیلم‌سازان انگیزه کافی نداشته باشند.

وی بیان کرد: جشن مهر سینما برای سومین سال متوالی است که در سطح استان‌ها برگزار می‌شود و هر استان با توجه به پتانسیل خود این جشن را اجرا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: مقرر شده اکران فیلم‌ها در شهرستان‌هایی که بدون سینما هستند به صورت سیار انجام شود.

محمودی فر گفت: نقد فیلم نیز در کنار اکران‌ها در نظر گرفته شده که نقد «نفس‌های یک شهر» ساخته محمد طالبی، در دوم مهرماه، «قوی دل» ساخته علی فراهانی صدر در چهارم مهر و « عراق چگونه اراک شد» در هفتم مهرماه، از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای شهر نقد می‌شود.

وی اظهار کرد: اکران فیلم برای دانش‌آموزان مناطق محروم نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: اکران فیلم در طول مدت برگزاری جشن مهر سینما به مدت چهار روز از یکشنبه تا پنجشنبه نیم بها است.

محمودی فر بیان کرد: تجلیل از خانواده شهدای هنرمند، دیدار با پیشکسوتان فعال سینمایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: رونق سینما نیازمند جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی ویژه است و در این راستا خبرنگاران نقش موثری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: وارث سینما فرهنگ اراک در ایران نیست و وراث نیز تمایلی به راه‌اندازی ندارند.

محمودی فر گفت: اختلاف مالکان سینما عصر جدید هم با جدیت در دست بررسی است و اگر مشکل آتش‌نشانی حل شود، مدارک برای اخذ مجوز به تهران ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: فعالان عرصه سینما اراک خواستار نصب پایه تبلیغاتی ثابت در میدان شهدا برای تبلیغ فیلم‌ها هستند که امید است مورد توجه شهرداری این شهر قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه