English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد:

اجرای ۲۰۶ برنامه هفته وقف در استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در هفته وقف ۲۰۶ اقدام در قالب ۲۸ عنوان برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد.

اجرای ۲۰۶ برنامه هفته وقف در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست خبری اصحاب رسانه به اعلام برنامه‌های هفته وقف و تبیین دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پرداخت و گفت: در هفته وقف ۲۰۶ اقدام در قالب ۲۸ عنوان برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی همایش یاوران وقف و تجلیل از اصحاب وقف، اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن، برپایی نمایشگاه به همراه ایستگاه «همه واقف باشیم»، دیدار با مسئولین استان، برپایی میز خدمت، غبارروبی امامزادگان و مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، اعزام مبلغین مروج وقف، برپایی جشن‌های هفته وحدت و ارائه خدمات رایگان پزشکی در بقاع متبرکه بخشی از برنامه‌های هفته وقف در استان خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه سنت وقف از صدر اسلام از مردم و برای مردم و در راستای رضایت خداوند متعال است، تصریح کرد: در یک سال گذشته در استان ۳۴ مورد وقف به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان ایجاد شده است که نیاتشان بیشتر در قالب رفع مشکلات اجتماعی از جمله هزینه ازدواج، دارو و درمان، کمک به تحصیل، هزینه‌های مساجد و ... بوده است.

حجت‌الاسلام واحدی به اقدامات انجام شده از محل اجرای نیات خیرین و محل درآمد موقوفات اشاره کرد و گفت: ۱۸۶ مورد کمک به ازدواج، آزادی زندانی و دارو درمان ارزش به ۸۰۰ میلیون تومان، مساعدت به ایتام ۵۰۰ مورد به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان، اعزام ۳۳۰ نفر به مشهد و کربلا معلی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان، توزیع ۷۵۰۰ سبد معیشتی در قالب مراکز افق امامزادگان به ارزش ۹ میلیارد تومان، طبخ و توزیع ۴۵۰ هزار پرس غذا گرم به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، توزیع ۹۰۰ بسته‌ مهر تحصیلی به ارزش شش میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

وی راه‌اندازی کارگاه‌های شمیم خدمت را از جمله اقدامات اثرگذار در حوزه اشتغالزایی و مهارت‌آموزی عنوان کرد و گفت: چهار کارگاه با ظرفیت ۴۲۰ فرصت شغلی در سطح استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عملیات عمرانی بقاع متبرکه را از دیگر موارد محل هزینه کرد نیات خیرین و درآمد موقوفات اعلام کرد و گفت: انجام عملیات عمرانی ۴۰ بقعه متبرکه، برپایی موکب سیدالشهدا در مسجد براثا در کاظمین که امسال به ۵۰ هزار زائر ارائه خدمت داشته‌ است.

حجت‌الاسلام واحدی اخذ سند مالکیت موقوفات را اولین گام برای حفظ آن دانست و تصریح کرد: اگر مردم آثار وقف را ببینند همراه با وقف و حامی آن خواهند شد؛ در این راستا سند مالکیت ۲۳۶ فقره موقوفات به مساحت دو هزار ۴۲۳ هکتار اخذ شده است که خود حجم وسیعی از دعواهای حقوقی را کاهش داده است.

وی با اشاره به جایگاه اوقاف در نظام اقتصادی گفت: سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در مدت یک‌سال گذشته بوده که در مرحله نخست ۱۰ قفس پرورش ماهی انجام شده‌ است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر اقدامات اوقاف عنوان کرد و گفت: حمایت از طرح‌های دانش بنیان از دیگر اقدامات اوقاف استان است که در این راستا برای اولین بار خط تولید کاتالیز راه‌اندازی با هدف کاهش آلودگی هوای شهرها خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه