English

همزمان با هفته دفاع مقدس:

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی دو ساختمان پلیس راه در استان مرکزی

همزمان با هفته دفاع مقدس، ساختمان جدیدالاحداث پاسگاه پلیس راه توره - بروجرد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ساخت پلیس راه اراک - خمین در استان مرکزی انجام شد.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی دو ساختمان پلیس راه در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، همزمان با هفته دفاع مقدس، ساختمان جدید الاحداث پاسگاه پلیس راه توره - بروجرد با حضور فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی، سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجای کشور، نظری معاون استاندار، سردار رفیعی کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی، جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و جمعی از مسئولان، مدیران و فرماندهان انتظامی استان مرکزی افتتاح شد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این آیین با اشاره به اعتبارات جذب شده برای پروژه‌های جاده‌ای گفت: یکی از دلایلی که باعث شده تا وضعیت راه‌های استان چه از لحاظ کیفیت رویه آسفالتی و چه از لحاظ رفع نقاط حادثه‌خیز، ارتقاء ایمنی و ساخت راه‌های روستایی و... مطلوب‌تر شود، جذب اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای پروژه‌های جدید بوده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر بالغ بر ۵ همت(۵ هزار میلیارد تومان) اعتبار به این اداره کل در راستای انجام پروژه‌های عمرانی ابلاغ شده است، افزود: تنها از ابتدای سال جاری به منظور ارتقای رویه آسفالتی راه‌های استان بیش از ۳۶۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت اجرا شده و همچنین ۲۸ کیلومتر راه روستایی نیز ساخته شده است.

جهانی اظهار داشت: در همین خصوص با توجه به ضرورت افزایش امنیت راه و کاهش تصادفات، ساختمان پاسگاه پلیس راه توره-بروجرد طی قراردادی با مدت پیمان ۲۴ ماه برای احداث به پیمانکار واگذار شد.

وی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: با توجه به حساسیت موضوع این ساختمان طی مدت ۸ ماه ساخته شده و به بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی زیربنای ساختمان پاسگاه پلیس راه توره-بروجرد را ۷۴۰ مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: این ساختمان در دو طبقه ساخته و تجهیز شده است.

وی همچنین با اشاره به کلنگزنی ساختمان پلیس راه در محور اراک- خمین افزود: این پروژه نیز با محوطه ۱۳۲۲ مترمربع در یک طبقه و با زیربنای ۳۷۰ مترمربع و ساختمان تاسیسات ۸۰ متری ساخته خواهد شد؛ در مجموع در استان ۸ پلیس راه و یک قرارگاه مرکزی وجود دارد.

سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تسریع در احداث ساختمان پلیس راه توره - بروجرد گفت: ساختمان پلیس راه‌ها در طول تاریخ منشأ خیر و برکت بوده و خاستگاه بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ در کشور شده است.

وی پاسگاه پلیس راه توره - بروجرد را یکی از با قدمت ترین پلیس راه های کشور عنوان کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی این پاسگاه که در یکی از شاهراههای کشور واقع شده و یکی از کریدورهای حمل و نقل تجاری کشور محسوب می‌شود، از نظر استراتژیک بسیار حائز اهمیت است.

رئیس پلیس راهور فراجا امنیت راه‌ها، کاهش سوانح جاده‌ای و مدیریت ترافیکی را در گروی پای کار بودن تمامی دستگاه‌های عضو شورای راهبردی تصادفات و کمیسیون ایمنی راه‌ها برشمرد و افزود: برای تردد امن و کاهش تصادفات تمامی این دستگاهها باید پای کار باشند.

حسینی میزان جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی در چهار ماه نخست امسال در کشور را هشت و نیم درصد کاهشی عنوان کرد و گفت: این عدد آخرین رقم اعلام رسمی پزشکی قانونی کشور است که هرچند بر اساس آمار پنج ماهه مرکز کنترل پلیس راهور فراجا طی این مدت نیز استان مرکزی یکی از استانهای موفق در زمینه کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بشمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه