English

رییس گروه سرمایه گذاری ساتبا خبر داد:

ضرورت توسعه انرژی های تجدید پذیر در بخش صنایع استان مرکزی

رییس گروه سرمایه گذاری ساتبا گفت: برق به عنوان یک منبع انرژی بسیار حیاتی برای صنایع محسوب و نقش مهمی در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور دارد.

ضرورت توسعه انرژی های تجدید پذیر در بخش صنایع استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حمید رضا بهمن آبادی در جلسه سرمایه گذاری انرژی پاک ویژه صنایع ، با اشاره به ناترازی تولید و مصرف برق به ویژه در فصل تابستان و مصرف ۸۲درصد مصرف برق بخش مولد در استان مرکزی  ،افزود : تامین برق صنایع توسط انرژی های تجدید پذیر علاوه بر سرمایه گذاری زود بازده اقتصادی موجبات رفع مسئله تامین برق در تابستان نیز خواهد شد .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم گفت: صنایع انرژی‌ بر موضوع ماده (۳)  با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلفند، حداقل ۹۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی با بازدهی حداقل پنجاه و پنج درصد و ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی صنایع مذکور احداث کنند.

محمود محمودی بیان کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌‌‌بنیان صنایع مکلف به تامین یک‌درصد از انرژی مصرفی از محل انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر هستند و این عدد ظرف ۵ سال به ۵‌درصد برسد .

وی با اشاره به تأکید قانون برای تأمین بخشی از نیاز برق صنایع با انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: پاداش‌های خوبی برای صنایعی که اقدام به نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر کنند در نظر گرفته شده و برق مازاد آنها نیز با نرخ‌های بسیار خوبی خریداری خواهد شد و حتی صنایع این امکان را خواهند داشت که برق مازاد خود را به صنایع دیگر بفروشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه