English

مدیر کل پست استان مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری موج:

استان مرکزی درحوزه کیفیت ارائه خدمات و توزیع مرسولات پستی حائز رتبه دوم کشوری است

مدیر کل پست استان مرکزی گفت: در شش ماهه نخست امسال، استان مرکزی درحوزه کیفیت ارائه خدمات و توزیع مرسولات پستی حائز رتبه دوم کشوری شده است.

استان مرکزی درحوزه کیفیت ارائه خدمات و توزیع مرسولات پستی حائز رتبه دوم کشوری است

حسن زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج مرکزی به مناسبت روز جهانی پست، گفت: در شش ماهه نخست امسال، استان مرکزی در حوزه کیفیت ارائه خدمات و توزیع مرسولات پستی، از بین ۳۶ استان ومنطقه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه بیان داشت: در استان مرکزی روزانه بیش از ۲۰ هزار مرسوله توسط همکاران جابجا می شود که بخشی از آن وارده و بخشی صادره است و به تمام استان های کشور بخصوص استان های همجوار ارسال مرسولات صورت می گیرد.

مدیرکل پست استان مرکزی با بیان اینکه سرانه مرسوله پستی در استان مرکزی چهار مرسوله است، اظهار داشت: که این سرانه  با میانگین سرانه کشوری برابری می کند اما این سرانه نسبت به کشورهای توسعه یافته خیلی کمتر است و در کشور چین این سرانه یک هزار و ۸۰۰، آمریکا یک هزار و ۲۰۰ و در اتحادیه اروپا ۸۰۰ تا ۹۰۰ مرسوله است.

زارعی، علت پایین بودن سرانه پستی را، خودپستچی‌گری مردم و سازمانها دانست و افزود: این اقدامات هزینه دولت را افزایش می‌دهد که لازم است سیاست‌گذاران برای این مهم تدابیر مناسب اتخاذ کنند.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: از مجموع سه میلیون مرسوله استان، یک میلیون مرسوله تجارت الکترونیکی بوده که در نیمه نخست امسال جابجا شده است.

زارعی در ادامه افزود: یک‌میلیون و ۵۰۰ خدمت الکترونیکی شامل پیامک، کد پستی آنلاین و احراز هویت در این بازه زمانی به مردم استان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل پست استان مرکزی شامل ۲۸۰ واحد شهری، روستایی دولتی و خصوصی، ۲۳۰ نیرو و ۲۹۰ نیروی پیمانکار در بخش‌های قبول و مبادله و رهسپاری و توزیع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه