English

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری موج:

بیش از ۳۰۰ هزار راس واکسیناسیون برای بیماری‌های مشترک بین دام و انسان انجام شد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۳۰۰ هزار راس واکسیناسیون برای بیماری‌های مشترک بین دام و انسان انجام شد.

 بیش از ۳۰۰ هزار راس واکسیناسیون برای بیماری‌های مشترک بین دام و انسان انجام شد

محمد فتاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج مرکزی به مناسبت هفته دامپزشکی، افزود: افزایش ۲۷ درصدی واکسیناسیون شاربن و افزایش۱۸ درصدی واکسیناسیون هاری در ۶ ماه نخست امسال در استان مرکزی ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۳۴ درصد کاهش کانون بیماری‌های های دامی، ۲۱ درصد افزایش بازدید و مراقبت از دامداری‌ها، چهار درصد افزایش معاینه مراقبتی و ۴۴ درصد افزایش واکسیناسیون با بیش از پنج میلیون راس واکسیناسیون در نیمه نخست امسال در استان به ثبت رسید.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان در ۶ ماه نخست سال جاری با ۳۱ درصد افزایش به ۲۱ میلیون قطعه رسیده و به تبع آن ۳۸ درصد واکسیناسیون طیور افزایش یافته است.

فتاحی افزود: همچنین در این بازه زمانی میزان کشتار مرغ در استان مرکزی با ۵۸ درصد افزایش به بیش از ۱۵ میلیون قطعه رسیده است.

وی گفت: ۴۹ هزار بازدید از مراکز عرضه گوشت استان انجام و ۱۲۰هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی ضبط شده که چهار درصد افزایش داشته و ۱۳۱ پرونده قضایی تشکیل و به مراکز قضایی ارجاع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: تعداد بازدید از مزارع آبزیان نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۵۰ مورد دو  برابر شده است.

فتاحی با بیان اینکه میزان بازدید و سرکشی از مزارع زنبور عسل استان مرکزی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: میزان بیماری‌های زنبور عسل در استان ۶۶ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۸ هزار مورد آزمایش برای تشخیص بیماری‌ها و آنالیز مواد غذایی در استان انجام شده که افزایش ۴۲ درصدی داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآوری کرد: میزان صادرات مرغ منجمد استان در نیمه نخست سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد، خوراک آماده ماهی۳۶ درصد، آلایش مرغی ۴۷۸ درصد و محصولات دامی هفت درصد رشد داشته است.

فتاحی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم وضعیت تالاب میقان و آبگیرها است که همه ساله با مهاجرت پرندگان به تالاب میقان خطر آنفولانزای حاد افزایش پیدا می‌کند، در این راستا ۴ میلیون و ۵۷۵ هزار دوز واکسن برای پیشگیری از آنفولانزا، ۹ هزار پایش از تالاب‌ها و ۱۰ هزار و ۸۰۰ نمونه گیری آنفولانزا وجود داشته است که در شش ماهه نخست این بیماری مشاهده نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه