English

رئیس سازمان بازرسی استان مرکزی:

وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حُسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است

رئیس سازمان بازرسی استان مرکزی گفت: وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حُسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است که به سه صورت موردی، برنامه‌ای و فوق العاده نظارت‌ها اعمال می‌شود.

وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حُسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است
به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج

، محمدحسین افضلی  روز چهارشنبه به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کشور، افزود: چهار هزار و ۱۹۲ گزارش از مهرماه پارسال تاکنون در قالب شکایت و گزارش فساد به سامانه ۱۳۶ این استان واصل شده است که از این تعداد گزارش، سه هزار و ۱۳۵ گزارش فساد و یک‌هزار و ۵۷ مورد شکایت بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص وصول مطالبات و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال، ۹ هزار و ۴۵۰  میلیارد ریال در جریان انجام بازرسی فوق‌العاده‌، وصول شد و ابطال یک معامله دولتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در راستای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال است.

افضلی  با بیان اینکه، سگ‌های ولگرد، معضل کشور و استان مرکزی است، بیان داشت: در سه سال اخیر هشت هزار گازگرفتگی از سگ‌های ولگرد، صاحبدار، بی‌صاحب در مناطق شهری و روستایی استان گزارش شده که پرونده آنها در حال بررسی است و به گزارش نهایی نرسیده است.

وی افزود: روشنایی معابر، سوانح ریلی، تسهیل در اجرای فیبرنوری توسط سه شرکت، رفع نواقص بهداشتی در کشتارگاه نیمه صنعتی استان از دیگر مواردی بود که بازرسی استان در سال جاری به آن پرداخته است.

رئیس سازمان بازرسی استان مرکزی بیان کرد: ارتباط بازرسی کل با مردم یا به صورت حضوری یا از طریق ارتباط تلفنی با شماره ۱۳۶ و یا سامانه اینترنتی است که سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ گزارش فساد و شکایت به سامانه تلفنی ۱۳۶ اعلام شد.

افضلی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی استان در سال ۱۴۰۲ افزود: ۲۳ بازرسی برنامه‌ای از دستگاه‌های ابلاغی، ۱۳۵ بازرسی موردی و یک مورد بازرسی فوق العاده وجود داشته است که خروجی بازرسی‌ها ۲۱۲ گزارش وجود داشته که از این میزان ۱۳۶ مورد گزارشات اصلاحی است، همچنین امسال ۱۲۰ پرونده موردی تشکیل و ۳۳ بازرسی برنامه‌ای انجام شده است که به ترتیب ۱۰۰ درصد و ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: گزارش اصلاحی یعنی اصلاحاتی در قالب پیشنهاد به دستگاه‌ها ارسال و انجام آن برای دستگاه‌ها الزام آور باشد، از گزارشات اصلاحی ۵۵۹ پیشنهاد به دستگاه‌های استان ابلاغ شده است، همچنین ۱۵ گزارش کیفری ابلاغ و از این میزان ۳۴ نفر به دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارجاع داده شدند، ۶۱ مورد گزارشات تخلفی اداری ارسال شده که در نهایت ۱۳۳ نفر در قالب این گزارش‌ها به هیأت‌های تخلفی معرفی شدند.

رئیس سازمان بازرسی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که ۲ هزار و ۶۰۰ واحد با ۱۰ هزار کارمند فعال است و نگاه ما به حوزه صنعت نگاه حمایتی است، در این راستا واحد‌های تولیدی دارای مشکل را از طریق اداره صمت احصاء شدند و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

افضلی با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر اراک بیان داشت: آلودگی هوای شهر اراک یک مشکل چندین ساله است و  سهم هر یک از عوامل آلاینده مشخص نیست که چند درصد مربوط به نیروگاه، صنایع خرد و معماری شهر اراک و‌... است، در این راستا برنامه این است که در قالب کمیته‌های علمی و تخصصی با همکاری دانشگاه این مهم بررسی شود، این در حالی است که الزام اولیه، شناسایی سهم هر بخش در آلودگی هوای استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه