English

همزمان با سومین روز از هفته فرهنگی اراک:

ساختمان تئاتر شهر در پارک شهر اراک افتتاح شد

ساختمان تئاتر شهر اراک ( بلک باکس) روز دوشنبه همزمان با سومین روز از هفته فرهنگی این شهر با حضور جمعی از مسئولان شهر اراک و میرطاهر مظلومی صداپیشه و بازیگر مطرح کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ساختمان تئاتر شهر در پارک شهر اراک افتتاح شد
به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج

، شهردار اراک پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سالن تئاتر شهر در پارک شهر اراک اظهار کرد: سالن نمایش تئاتر یکی از نیازها در این شهر بود که با پیگیری و تلاش‌های شورای شهر و شهرداری به نتیجه رسید.

علیرضا محمودی افزود: بلک باکس یا تئاتر شهر می‌تواند مکان و بستری برای ظهور و بروز هنرمندی هنرمندان استان مرکزی و شهر اراک باشد.

وی ادامه  داد: پروژه تئاتر شهر در یک دوره‌ای با تغییر مدیریت متوقف شد، اما با روی کار آمدن شورای ششم، اتمام آن در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت، به طوری که مجموعه شهرداری اراک برای اقدامات عمرانی این پروژه تمام قد پای کار قرار داشتند. این مجموعه درفضایی با وسعت چهارهزار مترمربع  با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان ساخته شده است.

محمودی اظهار کرد: پارک‌شهر اراک به عنوان بخشی از سند هویتی این شهر است که باید به بهترین شکل حفظ شود.

شهردار اراک گفت: سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی فردا ( سه‌شنبه) آغاز به کار می‌کند که مقرر است در سالن تئاتر شهر اراک اجرا شود.

محمودی با بیان اینکه پارک شهر اراک باید به عنوان یک سند هویتی حفظ شود، گفت: پارک شهر قدیم در طرح توسعه مورد باز پیرایی قرار گرفت، در پارک شهر مقبره آقا نورالدین عراقی، مقبره ابوطالب عراقی از علمای برجسته شهر اراک قرار دارد که برای حفظ سند هویتی باید نسبت به بازپیرایی آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه اگر اراک به افق ۱۴۲۰ برسد برای چند دهه برنامه خواهیم داشت، عنوان کرد: شهر اراک از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بزرگی برخوردار است که به آنها پرداخته نشده است، برج شیشه یکی از بناهای تاریخی این شهر است که همه تلاش‌ها به کار گرفته می‌شود تا احیا شود.

در ادامه میرطاهر مظلومی، بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: سالن تئاترشهر اراک به طور حتم نقطه عطفی برای تئانر استان خواهد بود، این مجموعه از این به بعد میزبان جوانان هنرمند و هنردوست شهر خواهد شد، راه‌اندازی سالن تئاترشهر علاوه بر کار فرهنگی؛ یک عبادت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: افتتاح سالن تئاتر پارک‌شهر یکی از اقدامات بزرگ شهرداری و شورای شهر اراک است، این شهر مملو از استعداد و نبوغ و مهد مفاخر و مشاهیر بزرگ کشور است که با تاریخ ایران زمین گره خورده‌اند و‌ در فرهنگ، علم، پژوهش و خرد تأثیرگذار بودند و دارالفنون‌ها و دانشگاه‌ها تأسیس کردند و زمین به خاطر آنها نفس می‌کشید.

بازیگر‌ سینما و تلویزیون عنوان کرد: تئاتر یک نمایش آئینی است و در تئاترشهر می‌توان کار آئینی اجرا شود، یک نمایش می‌تواند به فلسفه واقعه توجه کند، درام‌نویسان بزرگی در ایران وجود دارد و چه زیباست که آثار آنها در این مکان توسط هنرمندان این شهر به اجرا درآید.

مراسم شهرداری

تئاتر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه