English

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

ضرورت تامین انرژی با ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر توسط بخش خصوصی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین انرژی با ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر توسط بخش خصوصی فرصتی است برای توسعه استان و ضرورت دارد.

ضرورت تامین انرژی با ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر توسط بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، نادر قلی ابراهیمی در نشست هم اندیشی با تشکل‌های صنعتی و اقتصادی استان مرکزی بامحوریت موضوع انرژی با اشاره به اینکه به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و هدف گذاری در این حوزه با سرعت بیشتری باید توسعه یابد، گفت: دستورالعمل و بسته‌های حمایتی  خوبی توسط دولت برای سرمایه گذاران در این زمینه لحاظ شده است.

وی بیان کرد : یکی از راهکارهای اصلی برای جبران ناترازی انرژی ، افزایش بهره وری در بخش های کشاورزی و صنعت اداری و خانگی است که با این روش میتوان بین تولید و مصرف انرژی تعادل ایجاد کنیم .

 نماینده اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:ایران از لحاظ موقعیت جغرافیای و تعداد روزهای آفتابی در دنیا در موقعیت منحصر بفردی قرار دارد و قابلیت تامین برق ویژه ای را از طریق انرژی های خورشیدی دارا است.

محمد جمالیان افزود: خرید تضمینی انرژی تولیدی از سوی وزارت نیرو، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری متقاضیان در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی درخصوص تامین برق صنایع از طریق انرژی های تجدید پذیر گفت:

مطابق با ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان، صنایعی که قدرت قرار دادی برق آنها بیشتر از یک مگاوات است، موظف هستند که در سال اول معادل یک درصد و تا سال پنجم معادل پنج درصد از مصرف برق خود را از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر تامین کنند. در غیر اینصورت یک الی پنج درصد از برق مصرفی این صنایع را با نرخ تجدیدپذیر محاسبه و در قبوض آنها اعمال می شود.

محمودی عدم توجه به اقتصاد برق شکاف قابل توجه بین هزینه های تولید و انتقال،عدم انگیزش بخش خصوصی در سرمایه گذاری،افزایش مصرف برق  سالیانه حدود ۶درصد،مصارف سرمایشی غیر استانداردحدود۳۰هزار مگاوات،تجهیزات برقی غیراستاندارد،کاهش ظرفیت نیروگاه های برق آبی کشوربه دلیل خشکسالی و تداوم گرمای هوا را از عمده ترین دلایل ناترازی تولید و مصرف برق دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه