English

تمام راه‌های شریانی کشور باز است/برفروبی ۱۷ هزار و ۴۰۳ کیلومتر-باند در محورهای مواصلاتی کشور

در پی بارش شدید برف و کولاک از روز ۱۲ بهمن‌ماه تا کنون، با تلاش راهداران تمام محورهای شریانی کشور باز و تردد در آن‌ها برقرار است و ۱۷ هزار و ۴۰۳ کیلومتر-باند توسط عوامل راهداری برفروبی شد.

 تمام راه‌های شریانی کشور باز است/برفروبی ۱۷ هزار و ۴۰۳ کیلومتر-باند در محورهای مواصلاتی کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، غلامعباس بهرامی‌نیا مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری ماشین‌آلات و مدیریت بحران این سازمان با اعلام این خبر بیان کرد: از روز گذشته تاکنون، ۲۵۳۵ نفر-روز عوامل راهداری در آماده‌باش کامل درآمدند و مشغول بازگشایی محورهای برف‌گیر کشور هستند.

وی افزود: همچنین ۱۴۶۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۷۲۲ پایگاه راهداری در ۱۳۰۰ گردنه‌ و ۱۲۰ گردنه مهم و استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند.

بهرامی‌نیا با اشاره به برفروبی بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۳ کیلومتر-باند در محورهای برفگیر گفت: برای برفروبی ۱۷ هزار و ۴۰۳ کیلومتر-باند، ۸۵۲۵ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) صرف شده است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان تعداد محورهای شریانی درگیر بارش را ۲۳۱ محور اعلام کرد و افزود: در پی بارش‌های سنگین برف از روز گذشته تاکنون، با تلاش عوامل راهداری تمام راه‌های شریانی کشور باز و تردد در آن‌ها برقرار است.

بهرامی‌نیا بیان کرد: ۵۶ محور روستایی مسدود شده است، همچنین ۲۷ عملیات ریزش‌برداری انجام و ۲۰۳ خودرو گرفتار در برف با کمک راهداران رهاسازی شد.

بر اساس این گزارش و گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی، برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، البرز، تهران، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری کرمانشاه، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی دارای بارش برف و باران هستند.

این گزارش می‌افزاید، برای برخی از محورهای استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و گیلان بارش باران و برخی از محورهای استان کرمان، وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است کاربران جاده‌ای و مسافران ضمن کسب آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها از سامانه‌های اطلاع رسانی ۱۴۱، هنگام تردد احتیاط لازم را داشته و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و از سفرهای غیر‌ضرور خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه