English

رشد ۴۰ درصدی حمل کالا از پایانه مرزی اینچه برون در ۱۱ ماهه سال جاری

طی ۱۱ ماه امسال ۳۱ هزار و ۲۱۵ دستگاه کامیون حامل بار از پایانه مرزی اینچه برون عبور کرد که ۴۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال بوده است.

رشد ۴۰ درصدی حمل کالا از پایانه مرزی اینچه برون در ۱۱ ماهه سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان اظهار کرد: این رشد ناوگانی در شرایطی ثبت شده که در سال ۱۳۹۹، تردد کامیون در پایانه مرزی اینچه برون به صفر رسیده بود.

عادل مصدقی این امر را حاصل تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و حذف ۱.۵ دلار به ازای هر تُن- کیلومتر ذکر کرد و گفت: از ابتدای سال جاری بیشترین کامیون جابه جا شده در این پایانه با ۷۶ درصد مربوط به کشور ترکمنستان، ۱۵ درصد ایران و کمتر از یک درصد ترکیه و بقیه با ملیت سایر کشورها بوده است.

مصدقی یادآور شد: روزانه به طور میانگین ۱۱۰ دستگاه کامیون حامل بار از پایانه مرزی اینچه برون جابجا می شود که برنامه این اداره کل با رونق حوزه حمل و نقل بین المللی گمرک اینچه برون و فراهم کردن سازو کار لازم برای آسان‌سازی آمد و شد کامیون ترانزیت به میانگین ۱۵۰ ناوگان در روز از سال آینده است.

وی بهسازی جاده اینچه برون به سمت خاک ترکمنستان ( استان بالکان آباد) به طول ۲۳۰ کیلومتر را از برنامه های اصلی برای رونق حوزه حمل و نقل بین‌المللی گمرک اینچه‌برون برشمرد و گفت: این طرح مهم و تاثیرگذار در اقتصاد گلستان با جدیت پیگیری می شود.

شایان ذکر است گمرک اینچه‌برون در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شهر گرگان به عنوان تنها مرکز خشکی استان گلستان بعداز فروپاشی شوروی و استقلال جمهوری ترکمنستان در اوایل دهه ۷۰ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و اکنون دارای ارتباطات زمینی و ریلی با این کشور همسایه و ورود به کشورهای آسیای میانه به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه