English

آمادگی حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای استقبال از سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

در همایش سراسری مدیران کل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، آخرین هماهنگی‌ها برای استقبال از سفرهای نوروزی با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان انجام شد.

آمادگی حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای استقبال از سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، رضا اکبری گفت: با تدوین ۶ اولویت و برنامه کاری برای آماده‌سازی محورهای مواصلاتی به استقبال سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ می‌رویم، تا شاهد سفرهایی ایمن با حداقل سوانح جاده‌ای باشیم.


وی افزود: آماده‌سازی حداکثری جاده‌ها متناسب با افزایش سفرها و حداقل آمار وقوع تصادفات و سوانح جاده‌ای، آماده‌سازی حداکثری راهدارخانه‌های مهم برای پذیرش مسافران، حضور مؤثر و اعتمادبخش در جاده‌ها با هدف ارائه خدمات به مردم، اخلاق حسنه، مردم‌داری و مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای، لزوم آمادگی برای حوادث غیرمترقبه و اطلاع‌رسانی صحیح مؤثر و به‌هنگام به مخاطبان مهمترین اولویت‌های کاری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خواهد بود.

به گفته اکبری راه هموار، خودمعرف بودن راه، بخشندگی راه و پوشش خطای رانندگان، زیباسازی منظر و حاشیه راه‌ها چهار اصل مهم برای آماده‌سازی حداکثری جاده‌ها برای سفرهای نوروزی است.


وی اضافه کرد: اجرای برنامه آشکارسازی مضاعف جاده‌ها در نوروز با استفاده از پیام‌های ایمنی به منظور ارتقاء فرهنگ تردد سفرهای ایمن‌تر، کنترل چیدمان و استقرار ناوگان در سطح جاده‌ها، آشکارسازی نقاط پرحادثه از موضوعات مهم به منظور مهیا شدن برای سفرهای نوروزی است.

اهمیت بسترسازی برای ایمنی، آسایش سفر و منظرآرایی جاده‌ها در حوزه برون‌شهری

معاون برنامه‌ریزی سازمان با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به استانها برای اجرای عملیات عمرانی در راهها، توجه به بسترسازی برای ایمنی، آسایش سفر و منظرآرایی جاده‌ها در حوزه برون‌شهری را مهم خواند.


محمد تیموری با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر موضوع مدیریت پسماندهای شهری و برون شهری گفت: سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای طبق قانون باید با بخشداری ها و دهداری‌ها در این زمینه همکاری داشته باشد و انتظار می‌رود با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، با منظرآرایی و زیباسازی راه در جهت ایمنی سفر مسافران تلاش شود.

تحقق وعده سازمان در احداث ۳ هزار کیلومتر راه روستایی

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بایستی تا پایان امسال ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شود که تاکنون حدود ۲۹۵۰ کیلومتر ساخته شده و این مهم تا پایان سال محقق می‌شود که رکوردی در این حوزه محسوب می‌شود.


خداداد مقبلی اظهار کرد: با توجه به آغاز سال نو و سفرهای نوروزی، توجه به ایمن‌سازی راه‌های فرعی و روستایی به ویژه مسیرهای گردشگری، زیارتی و سیاحتی که ترافیک و تردد خودرو در آن‌ها بیشتر است، ضرورت دارد.


وی بر اهمیت ارائه خدمات مطلوب در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، حضور چشمگیر نیروها و ماشین‌آلات راهداری در محورها بویژه مسیرهای پرتردد و احصایی نقاط قوت و ضعف ارائه خدمات در سفرهای نوروزی تأکید کرد.

همدلی و همراهی در مجموعه سازمان برای سفرهایی ایمن و توام با آرامش در نوروز

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: با همدلی و همراهی در مجموعه سازمان در سراسر کشور اتفاقات خوبی در سال جاری رقم خورد و امید است با استمرار این همدلی، سفرهای نوروز هموطنان با ایمنی و آرامش انجام شود.
عباسعلی بنی‌اسدی بر استفاده از تمام توان ادارات کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها در این ایام تجرای طرح نوروزی تاکید کرد.
وی افزود: شیوه‌نامه‌هایی توسط دفتر سرمایه‌گذاری، نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌ها برای خدمت‌رسانی شایسته در مجتمع‌های خدماتی رفاهی به استانها ابلاغ شده که برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی باید به دقت اجرا شود.

اجرای پویش همراهان سفر ایمن به عنوان پویش دائمی سازمان در ده سال آتی

پویش همراهان سفر ایمن به عنوان پویش عمیق و ریشه‌دار و اقدام ابتکاری سازمان در نوروز ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.


مشاور ریاست سازمان در امور مطالعات راهبردی با بیان این که ۴۰ درصد تلفات تصادفات جاده‌ای، سرنشینان و همراهان راننده هستند که تنها نظاره‌گرند ، سفر ایمن را سفر مسئولیت پذیرانه تمام افرادی دانست که همراه راننده هستند و برنقش همراهان راننده در ایمنی سفرها تاکید کرد.


مهران قربانی با اشاره به تبعات ناشی از تلفات رانندگی بر شرایط روحی، جسمی، اقتصادی و عاطفی بازماندگان، ابراز امیدواری کرد نقش همراهان راننده با محتوای دقیق و عمیقی که در ایستگاه‌های پویش تبیین شود و نتیجه اجرای آن سفرهایی ایمن و توام با آرامش در نوروز ۱۴۰۲ باشد.

افزودن ۲۰۰۰ سامانه به سامانه‌های فعال سازمان در راه‌های کشور

با افزوده شدن ۲۰۰۰ سامانه به مجموع سامانه‌های فعال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از اطلاعات این سامانه‌ها در حوزه مدیریت و کنترل راه‌ها بهره‌برداری می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به مردم در ایام نوروز، بخشی در سایت این مرکز ایجاد شده که بر اساس آن امکان ثبت شکایات با استفاده از QR code فراهم شده است، همچنین المان‌هایی مانند انسدادها، تصادفات و یا خدمات رفاهی فعال در جاده‌ها بر روی نقشه طراحی و ایجاد شده و در سایت مرکز مدیریت راه‌ها قابل مشاهده است.

منصور فخاران قابلیت ارسال مشکلات جاده‌ای در اپلیکیشن ۱۴۱، امکان رویت عوارض آزادراه و مسیریابی در راه‌های برون شهری را از دیگر قابلیت‌های سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌ها برای سفرهای نوروزی برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه سامانه «داب» در ایام سفرهای نوروزی با هدف مدیریت فرایند حمل و نقل به کمک ناوگان حمل و نقل مسافری می‌آید، افزود: همچنین داده‌های سامانه «شاخص ترافیکی» که در ایام سفرهای اربعین امسال به صورت پایلوت اجرا شد، در ایام نوروز و در نمایش آنلاین گلوگاه‌های دائمی و غیر دائمی به‌کارگیری می‌شود.

پیش‌فروش بلیط‌ موجب کیفیت‌بخشی به خدمات‌ ناوگان مسافری می‌شود

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:پیش فروش بلیت و اجرای دقیق لیست انتظار در آستانه سفرهای نوروزی به بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در ناوگان مسافری کمک می‌کند.

افزود: در ایام پیک سفرهای نوروزی ناوگان فعال در کارخانجات، شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و ... در اختیار حوزه حمل و نقل جاده‌ای بوده و در صورت نیاز از این ناوگان به عنوان ظرفیت فوق‌العاده استفاده شود.


باقرجوان تصریح کرد: با توجه به مدل تقاضای سفر سال گذشته و با در نظر گرفتن افزایش تقاضا، می‌بایست برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد ظرفیت و پیش فروش بلیط‌ها انجام شود‌.


به گفته وی، توجه به موضوعاتی مانند پخش اطلاعات وضعیت راه‌ها به ویژه در نمایشگرهای مستقر در پایانه‌های مسافری، اطلاع‌رسانی درباره حرکت ناوگان حمل و نقل مسافری و برپایی موکب‌ها با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در راستای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی اهمیت دارد.


مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر ضرورت کنترل و نظارت بر نحوه ارائه خدمات از سوی شرکت‌های حمل و نقل و جلوگیری و برخورد با صدور صورت وضعیت‌های صوری تأکید و اضافه کرد: شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۴۱ و توسط کد QR Code ثبت شده بر روی بلیط‌‌های مسافران پیگیری می‌شود


باقرجوان اظهار کرد: طرح ویژه کنترل نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسی از تاریخ ۱۳ اسفند تا ۲۳ اسفند اجرایی می‌شود.


وی، اصلاح نقاط پرحادثه‌، استقرار خودروهای امدادی و نظارتی در محورهای مواصلاتی، ایجاد فضای استراحت و توقف با هدف ارتقاء ایمنی در راه‌ها و اجرای طرح‌های ایمنی ترافیک در ایام سفرهای نوروزی را ضروری خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه