English

تامین اصطکاک و رعایت استانداردهای زبری رویه‌های آسفالتی در محورهای پرترافیک و با سرعت بالا یک ضرورت است

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهدا‌ری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حالی‌که سالانه در کشور حدود ۱۰ میلیون تن آسفالت در سطح جاده های مواصلاتی پخش می‌گردد، استفاده از همه توانمندی‌ها با هدف افزایش کیفیت یک ضرورت است و لازم است کیفیت همزمان با توسعه کمیت، افزایش یابد.

تامین اصطکاک و رعایت استانداردهای زبری رویه‌های آسفالتی در محورهای پرترافیک و با سرعت بالا یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، فیروز قیاسی در دوره آموزشی آشنایی با کارخانه آسفالت، سنگ شکن و طرح اختلاط که در مرکز توسعه‌ آموزش، مطالعات و نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: در حالی‌که در سال‌های اخیر در جهت افزایش کیفیت آسفالت بیشتر توجه ها به سمت قیر معطوف شده است، نباید از موضوع مصالح سنگی و نقش آنها در افزایش کیفیت اسفالت و نهایتا عمر اسفالت مغفول ماند.


وی افزود: استفاده از مصالحی که حساسیت رطوبتی بالایی دارند، باعث پدیده عریان شدگی شده و شدیدا عمر اسفالت را کاهش می دهد و لازم است بیش از پیش به حساسیت دوام رطوبتی مصالح توجه داشت و کنترل و حساسیت های لازم صورت گیرد.

قیاسی خاطرنشان کرد: تامین اصطکاک و رعایت استانداردهای زبری رویه های اسفالتی در محورهای پرترافیک و با سرعت بالا مخصوصا محورهایی که سابقه تصادفات زنجیره ای دارند، یکی از دغدغه‌های اصلی در اجرای رویه‌های اسفالتی می باشد و در طراحی ها بعنوان یک پارامتر مهم و اولویت دار باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که استفاده از مصالح سنگی با psvبالا ،مصالح کوهی شکسته و مکعبی شکل و توجه به دانه بندی مصالح مهمترین پارامترها در افزایش اصطکاک و کاهش لغزندگی و خط ترمز هستند، اظهارداشت: استفاده از مصالح با psv بالا ممکن است هزینه های حمل و پروژه را بالا ببرد اما از آنجا که ایمنی همواره بر سایر پارامترهای حمل و نقل ارجحیت دارد، هرگونه هزینه ای کاملا توجیه دارد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی با مثبت خواندن عملکردها در زمینه اجرای آسفالت‌های حفاظتی طی یک دهه اخیر، بر ضرورت بهره‌گیری از همه توانمندی‌ها به منظور افزایش کیفیت آسفالت های حفاظتی تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه