English

افزایش سه درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های بین‌شهری کشور در نیمه نخست امسال

در نیمه نخست سال‌ ۱۴۰۳ تردد کل وسایل نقلیه در جاده‌های بین شهری کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه درصد افزایش داشته است.

افزایش سه درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های بین‌شهری کشور در نیمه نخست امسال
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از راهداری، معاون برنامه‌ریزی این سازمان گفت: در شهریور ماه سال جاری قریب به ۸۲ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های بین‌شهری کشور تردد داشتند که نسبت به شهریور ماه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

محمد تیموری افزود: تردد وسایل نقلیه سبک نسبت به شهریور ماه سال گذشته دو درصد افزایش و نسبت به مرداد ماه سال جاری افزایش ۱۸ درصدی داشته است که نشان‌دهنده افزایش سفرها در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان با بیان‌ این‌که بیشترین ترددهای بین‌استانی در شهریور ماه امسال در تاریخ ۱۶ شهریور ثبت شده است، گفت: بیشترین تردد مربوط به تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر با سه میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۹۱ وسیله نقلیه و کمترین تردد در تاریخ ۶ شهریور با دو میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۸۸ وسیله نقلیه انجام شده است.

وی بیشترین تردد ورود و خروج در مدت زمان یاد شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را مربوط به استان‌های زنجان با ۱۷ درصد، هرمزگان با ۱۵ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱ درصد عنوان کرد و گفت: کمترین ترددها مربوط به استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان به ترتیب با ۲۳ درصد، ۱۲درصد و ۱۱ درصد کاهش ثبت شده است که علت کاهش قابل توجه تردد در این استان‌ها، تغییر بازه‌ زمانی اربعین از ماه شهریور در سال ۱۴۰۲ به مردادماه در سال ۱۴۰۳ است.

به گفته تیموری در این مدت، حدود ۶۱ درصد از وسایل انباشت شده در استان‌های مازندران، قزوین، گیلان، مرکزی و قم مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده‌ است و همچنین استان مازندران مقصد حدود ۷۹ درصد سفرها از استان‌های تهران، البرز، گلستان، گیلان و خراسان رضوی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه