English

به مناسبت هفته منابع طبیعی:

کشت ۳۰هزار اصله نهال در هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از کشت 30هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی خبرداد.

کشت 30هزار اصله نهال در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس مویدی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در جمع جنگل‌داران منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: از روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در خواست داریم به مناسبت روز درخت کاری از کشت گونه های مزاحم و مهاجم در عرصه های طبیعی خودداری نمایند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت جوامع محلی در کشت نهال، بهره برداران و همیاران طبیعت می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر برای حفظ، نگهداری و آبیاری گونه ها متناسب با اقلیم باشد.

مویدی تاکید کرد: نواختن زنگ نهال کاری در روز 15 اسفند در مدارس می تواند باعث انگیزه بیشتر، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش آموزان جهت کاشت و نگهداری درختان شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه با تقدیر از زحمات کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: انتظار داریم برنامه های ترویجی و فرهنگ سازی خوبی در سراسر استان در هفته منابع طبیعی برگزار شود و مردم از عملکرد و گزارش اقدامات اجرایی توسط منابع طبیعی مطلع شوند.

در ادامه سید محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز گفت: مراسم درختکاری در روز 15 اسفند در محل نهالستان باغوی بندرعباس با حضور مسئولان و مابقی برنامه مطابق روز شمار هفته منابع طبیعی با حضور مردم، مسئولان، تشکل ها و جوامع محلی در شهرها و روستاهای سراسر استان برگزار خواهدشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی یکی از اقدامات مهم است و در سال جاری خیرین 30میلیارد تومان در حوزه سازه های آبخیزداری هزینه کرده اند؛ طی برنامه ریزی انجام شده یکی از خیران در حضور رئیس جمهور تقدیر خواهدشد تا عاملی برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت فعالیت های خیرین بشود.

موسوی در ادامه تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور 30هزار اصله نهال در هرمزگان اعم از گونه های مثمر و متناسب با اقلیم منطقه و سازگار در هر شهرستان کشت می شود و به یاد شهدای سلامت در مراکز درمانی نهال کشت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه