English

تمام دفاتر سینمای جوان کشور مجهز به امکانات روز می‌شوند

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه آموزش رایگان در 10 استان کم‌برخوردار کشور آغاز کرده‌ایم؛ گفت: تمام دفاتر سینمای جوان کشور مجهز به امکانات روز می‌شوند.

تمام دفاتر سینمای جوان کشور مجهز به امکانات روز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور با اهالی سینما و دستگاههای فرهنگی و هنری هرمزگان چهارشنبه 24 خردادماه در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در یک نشست صمیمانه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در جمع اهالی سینما و دستگاه های فرهنگی استان هرمزگان اظهار داشت: سفر به هرمزگان نوزدهمین سفر استانی می باشد که از سال قبل طراحی کرده بودیم برای اینکه بتوانیم برای توسعه زیرساخت‌های استان ها کاری را انجام دهیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین سیاست های دولت سیزدهم این بود که تمامی معاونان به استان ها سر بزنند و تا جایی که امکان دارد برای رفع مشکلات ادغام کنیم.  

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان داشت: در فصل گرما آمده ایم که بدانید برای کار حضور داریم، بحث عدالت محوری در سازمان سینمایی شعار نیست و با رصد می‌توانید بدانید که نگاه ویژه‌ای در این زمینه داریم.

خزاعی ابراز داشت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در این دولت انجام شد، تجهیز 50 سالن سینمایی در شهرستان های مختلف کشور بود که تا شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه قریب به ۲۲۲ شهر در کشور با جمعیت داریم که فاقد سالن سینما می‌باشند که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته بودند و این مسائل باید مورد توجه قرارگیرد، تصریح کرد: ما در حوزه زیرساخت‌ها نمی‌توانیم ورود کنیم اما در زمینه تجهیزات به صورت کامل در خدمت خواهیم بود.

رئیس سازمان سینمایی کشور اذعان داشت: در همین مدت کم، ۷۱۴۰۰ مخاطب سینمایی در ماه‌های اخیر سال جاری داشته‌اید و هرمزگان سیزدهمین استان پرمخاطب حوزه سینمایی کشور است.

خزاعی عنوان کرد: در سال گذشته در جشنواره های مختلف، تمام فیلم سازان استانی را دعوت نمودیم تا فیلم ها را ببینید و از نزدیک آثار همدیگر را ببینند و برای ارتقا سطح کاری شان تلاش کنند که امسال نیز دعوت خواهیم کرد.

وی گفت: در حوزه فیلم سازی در استان هرمزگان در عرصه حرفه ای ورود نشده است و در سال گذشته ۴ فیلمساز در جشنواره فیلم فجر از استان‌های کشور حضور داشتند.

رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: احساس می‌کنم با وجود قدمت سینما و سینما داری در استان هرمزگان اراده جدی وجود ندارد، اگر امروز استان‌ها برایم مهم هستند به دلیل این هست که خودم کارم را از استان ها آغاز کرده ام، بنا براین ما آماده‌ایم اگر اهتمامی از سوی فیلمساز باشد مبلغی را بپذیریم و حمایت کنیم. 

خزاعی افزود: در حوزه تجهیزات در شورای عالی سینما مصوب شده و گام هایی در این جهت برداشته شده است که تجهیزات و امکانات بروزرسانی خواهد شد.

وی ابراز داشت: اگر عمری باشد قول می‌دهیم امسال تمام دفاتر سینمای جوان مجهز به امکانات روز خواهد شد و برآوردهای مختلفی در این زمینه بعمل آمده است که با توجه به ظرفیت استان‌ها اختصاص خواهیم داد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در سازمان سینمایی کشور اولویت های را داریم که موضوعات جمعیت، انقلاب، و … از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش رایگان را در ۱۰ استان کم برخوردار کشور آغاز کرده‌ایم و مسایل مالی هنرجویان را فدای استعداد نکرده‌ایم که مورد استقبال خوب هنرجویان قرار گرفته است.

خزاعی با اشاره به اینکه وضعیت آموزشگاه‌ها و دفاتر سینمایی رقابت با سینمای جوان نمی باشد، گفت: تعاریف خاصی برای جنس کاری هر کدام مشخص شده است و باید گفت انجمن سینمایی مباحث علمی و آموزشی برایش اولویت است، آثار ما باید رنگ و بویی از این نظام داشته باشد و ما نیز نباید از سرمایه‌های این نظام بگذریم، خط قرمز‌هایی نیز در تولید آثارمان داریم که نباید در این خصوص از آنها عبور نماییم.

وی در ادامه تصریح کرد: سینما هم انسان‌های خوب دارد هم انسان‌های بد، نمی‌توانیم تمامی جامعه سینمایی را دچار مشکل بدانیم کما اینکه افرادی نیز هستند که در همین حوزه سینمایی نماز شبشان ترک نمی‌شود، یک برنامه سینمایی در استان‌ها خواهیم داشت که فقط مختص به برنامه سینما هفت در مرکز نباشد و این شرایط نیز در برنامه شبکه‌های استانی فراهم شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: بیمه هنرمندان اشکال قانونی دارد و نیازمند این است که مورد پیگیری قرار گیرد زیرا بیمه هنرمندان تنها امید آنها و خانواده‌هایشان می‌باشد.

در ادامه این نشست، اسمعیل جهانگیری مدیرکل ارشاد اسلامی استان هرمزگان در نشست صمیمی رییس سازمان سینمایی کشور با اهالی سینما و دستگاه های فرهنگی استان هرمزگان گفت: سفرهای دکتر خزاعی دارای رهاورد های خوبی برای استان ها داشته و یقیا قدمشان به استان هرمزگان پر برکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه حضور خزاعی باعث دلگرمی هنرمندان فعال حوزه سینما شد، افزود: معتقدیم که باید ظرفیت ها را کنار هم بگذریم و از خودمحوری پرهیز کنیم، شاید در گذشته شخص محوری بیشتر حاکم بوده است اما رسم ما و برنامه ما بر این بوده که از سازمان ها و تشکل‌های مردمی استفاده کنیم و در کنار همدیگر فعالیت کنیم. 

جهانگیری بیان کرد: از دستگاه های هم عرض با اداره کل ارشاد اسلامی در سطح استان هرمزگان دعوت به عمل آورده ایم و به گونه ای وحدت و همگرایی وجود دارد که گاهی اوقات در یک رویداد به سختی می‌توان تشخیص داد که متولی این برنامه کیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان‌داشت: در کل استان ۵ سالن سینمایی داریم که با سالن های کیش و قشم به ۷ عدد می رسد. دو سالن سینما در شهر بندرعباس و سه سالن نیز در شهرستان های میناب، بندرلنگه و حاجی آباد فعال می باشند.

وی در ادامه بیان داشت: کانون های فیلم و عکس را در سطح استان فعال نموده‌ایم تا شهرستان های استان بتوانند نسبت به دریافت مهارت های آموزشی با ابتکار اداره کل ارشاد استان این کار انجام شده است و کلاس هایی تحت عنوان استادمحور شکل گرفته است که ماحصل آن تشکیل ۱۴ کانون فیلم و عکس در سطح استان بوده است.

جهانگیری ابراز داشت: سال گذشته از شهرستان حاجی آباد قریب به ۴۰ اثر توسط عده ای نوجوانان با اعتماد به نفس بالا در جشنواره استانی شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جشنواره اردیبهشت و ۱۰۵ ثانیه شهرداری نیاز به حمایت دارد و تحصیل کردگان این استان در حوزه سینما در مقطع کارشناسی ارشد یک نفر می باشد.

وی افزود: قریب به دو هزار نفر از جوانان این استان به عضویت سینمای جوان استان در آمده اند. 

جهانگیری در پایان عنوان کرد: در حوزه انیمیشن و پویانمایی استعداد های خوبی در استان وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی و اختصاص تسهیلات است تا بتوانیم موانع موجود را تسهیل کنیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه