English

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

۴میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: سه میلیون و 985 هزار و 511 تن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد.

۴میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در تشریح عملکرد بنادر غرب این استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون سه میلیون و 985 هزار و 511 تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده که این میزان جابه‌جایی افزایش 31 درصدی را به دنبال داشته است. 

وی اذعان داشت: از این میزان یک میلیون و 739 هزارو 4 تن به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و 2 میلیون و 246 هزارو 507 تن با افزایش 31 درصدی به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از صادرات 2 میلیون و 109 هزار و 539 تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در این مدت خبر داد و افزود: از مجموع صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی انجام شده، یک میلیون و 117 هزار و 341 تن با افزایش 28 درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و 992 هزار و 198 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری تصریح کرد: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و 452 هزار و 107 تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ «حمل و نقل ساحلی» در بنادر غرب استان جابه‌جا شده که از این میزان کاپوتاژ فرآورده، 746 و 684 تن نفتی و 705 هزار و 423 تن غیرنفتی را شامل می‌شود.

وی در بخش دیگری به میزان تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی 49 هزار و 378 TEU کانتینر یخچالی در بنادر غرب جابه‌جا شده که در این بخش 22 درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب در این استان طی مدت یاد شده نیز 24 هزار و 689 TEU با تناژ 257 هزار و 71 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 سالاری اضافه کرد: بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت 300 کانتینر یخچالی چرخدار و 12 رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ترانزیت در بنادر غرب اشاره و بیان کرد: در این دوره زمانی حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده است به 148 هزار و 690 تن رسید که در این بخش نیز 51 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب با اشاره به ترانزیت 62 هزار و 817 دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط 948 فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و ارسال شد.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ترابری مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، 341 هزار و 364 نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزیره مرجانی کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا شده‌اند که در این بخش 26 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی گفت: در بخش ترابری سفرهای بین‌المللی نیز 11 هزار و 400 نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه‌جا شده‌اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان پهلوگیری شناورها در بنادر غرب استان طی این مدت را 11 هزار و 648 فروند و تعداد نجات افراد مضطر در آب‌های حوزه استحفاظی این منطقه را نیز 65 نفر در قالب 28 عملیات جستجو و نجات اعلام کرد.  

سالاری در پایان عنوان کرد: هموطنان قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد ۱ و ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شده و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه