English

عضویت ایران در بریکس به تسهیل تبادلات مالی بین‌المللی کمک می‌کند

جلسه با حضور مسئول اقتصادی منطقه آزاد چینگداو و هیاتی از سرمایه‌گذاران صنایع بزرگ چین با عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

عضویت ایران در بریکس به تسهیل تبادلات مالی بین‌المللی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، منصور عظیم‌زاده اردبیلی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز (۲۸ شهریورماه) در این جلسه گفت: قشم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های مختلف اقتصادی آمادگی کامل دارد.

عظیم‌زاده اردبیلی بیان داشت: تسهیل فرآیند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خارجی و وجود نیروی کار ارزان در کنار معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های اقتصادی، مهمترین مزیت‌های منطقه آزاد قشم برای ترغیب سرمایه‌گذاران کشور چین جهت حضور در این منطقه هستند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در قشم مدل‌های مختلف قراردادی از جمله سرمایه‌گذاری مشترک (Joint venture)، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (BOT) و... با توجه به امکان‌سنجی پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

به گفته عظیم‌زاده اردبیلی؛ ۹۱ پروژه سرمایه‌گذاری دارای اولویت در حوزه‌های نفت و انرژی، صنعت، شیلات و گردشگری جزیره قشم تعریف شده که در نمایشگاه CIFIT ۲۰۲۳ چین نیز برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان ارائه شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی جزیره قشم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی، تصریح کرد: احداث پل خلیج فارس و اجرای پروژه جامع ارتباطی خلیج فارس (شامل چهار بخش پل، جاده، راه آهن و توسعه بندر کاوه) از دیگر موضوعات جهت همکاری مشترک با سرمایه‌گذاران چینی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ایجاد واحدهای تولیدی زودبازده، حضور صنایع بزرگ در حوزه‌های مختلف تولیدی، تولید ماشین‌های برقی، سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی، تولید تجهیزات مربوط به حوزه نفت و گاز و انرژی‌های پاک از دیگر حوزه‌هایی هستند که برای حضور سرمایه‌گذاران چینی آمادگی دارند.

عظیم‌زاده اردبیلی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط برای امضاء تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان منطقه آزاد قشم و منطقه آزاد چینگداو با هدف توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری کامل مهیا و آماده است.

نماینده اقتصادی منطقه آزاد چینگداو کشور چین نیز در این جلسه گفت: عضویت ایران در پیمان بریکس از مهمترین اتفاقاتی است که می‌تواند در تسهیل تبادلات مالی بین‌المللی برای اجرای پروژه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری کمک کند.

An Pengchao تصریح کرد: قشم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران چینی در حوزه صنایع زودبازده دارد که می‌تواند موجب افزایش تعامل اقتصادی و تبادلات تجاری دو کشور شود.

وی در ادامه با دعوت از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان جهت بازدید از منطقه آزاد چینگداو و آشنایی با توانمندی شرکت‌های فعال در این منطقه؛ از امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان دو منطقه آزاد استقبال کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه