English

بهره برداری از ۳۰ طرح صنعتی و معدنی در هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با سفر رئیس جمهور ۳۰ طرح صنعتی و معدنی در هرمزگان با اعتبار ۱۶۱ همت و ۳۰۵ میلیون یورو افتتاح خواهد شد.

بهره برداری از 30 طرح صنعتی و معدنی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال گفت: 30 پروژه شاخص با اعتبار ۱۶۱ همت و ۳۰۵ میلیون یورو در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

 وی بیان داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، زمینه اشتغال برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در استان هرمزگان فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: عملیات اجرایی۳۷پروژه با اعتبار ۱۴۵ همت که از پروژه‌های شاخص در دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

قاسمی افزود: واحد تولید کنسانتره آهن پدیده کاووش رضوان، نیروگاه آلومنیوم، پالایشگاه نفت آفتاب و یک واحد تولید فرآورد‌های نفتی با نام «پایا» مهم‌ترین این طرح‌هاست و با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای سه هزار و ۱۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: طرح توسعه فولاد کاوه، افزایش گسترش زنجیره ۱۰ میلیون تن فولاد - در شهر فولاد نوین بندرعباس و در حوزه شوینده‌ها تولید الکل چرب از مهم‌ترین طرح‌هایی است که مجوز اجرای آنها صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از تشکیل پرونده برای 832 واحد صنفی متخلف خبر داد و گفت: در 9 ماهه نخست سال 1402، ۱۱۳ هزار و ۵۱۸ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان هم صورت گرفت که از این تعداد برای ۸۳۲ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شده است.

قاسمی در ادامه عنوان کرد: این واحد‌های متخلف، به پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد دوساله اخیر سازمان صنعت معدن تجارت استان هرمزگان پرداخت و اذعان داشت: در دو سال اخیر، بیش از یک‌هزار و ۷۰۱ فقره مجوز صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۲۶۳ هزار و ۳۳۶ ریال صادر شده است و در حوزه صنعتی، برای بیش از ۶۹ هزار جوان هرمزگانی فراهم خواهد شد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: در زمینه تعداد طرح‌های صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۴ درصدی شاهد بودیم، همچنین در حوزه ارزش سرمایه‌گذاری نیز ۵۱۴ درصد و سپس در زمینه اشتغال با رشد ۲۱۸ درصدی روبه رو بوده‌ایم.

قاسمی اذعان داشت: براساس گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری کشور، استان هرمزگان موفق به کسب رتبه اول بین استان‌ها شده است.

 وی، به رشد ۱۲ درصدی تولیدات صنعتی، ۱۳ درصدی آلومینیوم، ۱۷ درصدی آهن اسفنجی، ۲۷ درصد ساخت و تولید شناورها و سازه‌های دریایی، ۲۹۹ درصدی تولید گنده، ۴۲ درصدی تولید قیر و هیدروکربون‌های سبک و سنگین اشاره کرد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان در خصوص بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید ابراز داشت: قریب به 105 واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشت که نسبت به سال قبل، رشد داشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه