English

«هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان» برگزار می شود

«هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با بهره‌گیری از ظرفیت ناشران، کتابفروشان و انجمن‌‌های تخصصی نشر سراسر کشور برگزار می‌شود.

«هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان» برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر و در آستانه یوم الله 22 بهمن در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی، بهار یک رویداد فرهنگی، نمایشگاه کتاب است.

جهانگیری بیان کرد: نمایشگاه کتاب امسال بعد از وقفه چهار ساله برگزار خواهد شد و ما دومین استان بعد از استان آذربایجان شرقی در کشور هستیم که بعد از بیماری کرونا می خواهیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی افزود: همانطور که انسان به نیازهای اولیه مانند غذا، پوشاک و... نیاز دارد نیازمند تغذیه فرهنگی و روحی است و همانطور که دسترسی به کالاهای اساسی برای مردم جامعه مشکل شده است خرید کتاب هم برای مردم جامعه بی تاثیر از گرانی نیست و مردم جامعه باید همانگونه که از یارانه نان و سوخت استفاده می کنند از یارانه اقلام فرهنگی هم بهرمند شوند.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد ناشران در این نمایشگاه تاکنون 350 ناشر هستند که ناشران استانی هم به آن اضافه خواهند شد و در کل 25000 عنوان در چهار بخش عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و کمک آموزشی در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

جهانگیری ابراز داشت: اگر شرکت های اقتصادی در برگزاری نمایشگاه به کمک ما بیایند ما می توانیم بیشتر از 1 میلیارد هم یارانه کتاب به مردم بدهیم و سقف تخفیف خرید کتاب امسال 30 درصد در نظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان 21 الی 27 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس و بعد از آن نمایشگاه دیگری در جزیره کیش برگزار می شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان به برگزاری نمایشگاه کتاب امسال اشاره کرد و گفت: باید با تلاش همکاران این نمایشگاه را همانند سال های گذشته به بهترین شکل برپا کنیم.

جهانگیری یادآور شد: از روز دوشنبه سازه غرفه ها وارد استان خواهد شد و 19 بهمن ماه کتاب ها وارد استان هرمزگان خواهد شد و انشالله 21 بهمن ماه نمایشگاه کتاب در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی دستگاه های دیگر اجرایی استان از جمله استانداری هرمزگان و شهرداری و صنایع قول همکاری را داده اند و امیدواریم همانگونه که در سال های گذشته ما را همراهی کرده اند امسال نیز در این رویداد بزرگ فرهنگی ما را یاری کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان افزود: امسال در بخش جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب، برنامه های فرهنگی متنوع شامل شبهای فرهنگی شهرستان، باشگاه کتاب و کتابخوانی، رونمایی از آثار مولفان، جلسات نقد و بررسی از کتاب مولفان و... برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه