English

حداقل ۵۰۰ هکتار موقوفات در هرمزگان شناسایی شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: حداقل ۵۰۰ هکتار موقوفات تصرف‌شده در هرمزگان شناسایی شده و برخی دستگاه‌های دولتی نیز در فهرست متصرفان هستند.

حداقل 500 هکتار موقوفات در هرمزگان شناسایی شده است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان که بهار همزمان طبیعت و قرآن است، طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در ۴۱ بقعه هرمزگان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح از ۲۲ اسفندماه آغاز خواهد شد و تا ۲۴ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و ۵۰ مبلغ مذهبی طی این طرح در بقاع متبرکه هرمزگان مستقر خواهند شد.

این مسئول بیان کرد: در چهار بقعه، غرفه‌های ویژه معرفت، چندرسانه‌ای و پاسخگویی به مسائل شرعی برپا می‌شود.

وی غبارروبی از بقاع متبرکه، مراسم افطاری ساده سفره‌های کریمانه و جزء‌خوانی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده اعلام کرد.

به‌گفته حجت‌الاسلام مسعودی، طرح دیگری نیز با عنوان شمیم خدمت برای آشناسازی و توانمندسازی افراد کم‌بضاعت با مشاغل خانگی و عرضه تولیدات آن‌ها در بازارچه‌های خیریه پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: امکان اسکان موقت زائران و مسافران در برخی بقاع متبرکه نیز در این ایام وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بحث موقوفه‌خواری و تصرف و اشغال موقوفات، از چالش‌های این مجموعه است و حداقل ۵۰۰ هکتار موقوفات تصرف‌شده در هرمزگان شناسایی شده است که برخی دستگاه‌های دولتی نیز در فهرست متصرفان هستند.

وی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۲، حدود سه یا چهار مورد رفع تصرف و ۷۰ مورد وقف جدید ثبت شد و در گرفتن سند نیز از ۱۰ استان نخست کشور بودیم.

حجت‌الاسلام مسعودی خاطرنشان کرد: ورود به فعالیت‌های اقتصادی نیز در دستورکار این مجموعه است. به‌عنوان مثال، ۲۲ هکتار از زمین‌های موقوفه به کشت آلوئه‌ورا اختصاص یافت. گسترش چنین فعالیت‌هایی با جدیت دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه