English

لوح ثبت جهانی افطار در شهرهای هرمزگان رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: لوح ثبت جهانی افطار در شهرهای بندرعباس، بستک، بندرلنگه و بندرکنگ رونمایی می‌شود.

لوح ثبت جهانی افطار در شهرهای هرمزگان رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان اظهار داشت:  با توجه به اینکه سال گذشته مراسم افطار به ثبت جهانی رسیده، مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در شهرهای بندرعباس، بستک، بندرلنگه و بندرکنگ انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان افزود: برگزاری مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار باهدف توجه به این رویداد دینی مذهبی جهان اسلام و هم توجه به فریضه دینی روزه و روزه‌داران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن رویکرد پذیرایی و میزبانی این استان بر پایه مسائل دینی، باورها و اعتقادات است، گفت: خوشبختانه در استان هرمزگان با توجه به باورهای خاصی که دارند نگاه ویژه‌ای به این موضوع می‌شود.

محسنی تأکید کرد: بر همین اساس در بقاع، امامزاده‌ها، اماکن مذهبی و اماکن گردشگری سفره افطاری برای مسافران و گردشگران برپا می‌شود.

دوشنبه 6 فروردین ماه، مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در شهر بستک برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه