English

شرکت روغن سازی پالایش نفت پایا با حضور وزیرصمت به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیرصمت و هیئت همراه، رئیس سازمان صمت هرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان و سایر مسئولانی و جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد.

شرکت روغن سازی پالایش نفت پایا با حضور وزیرصمت به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، وزیر صمت در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران افتتاح این مجموعه صنعتی را پایه‌ای برای توسعه صنعت در استان هرمزگان دانست و گفت: روغن یکی از کالاهای راهبردی در صنعت است و به نظرم هیچ صنعتی را نمی‌توانید پیدا کنید که از روغن‌ها استفاده‌ای نداشته باشد.

وی افزود: جذابیت پروژه پالایشگاه نفت پایا، اهتمام و اشتراک مساعی بخش خصوصی و دولت است که موجب شده است یک کار دانش‌بنیان در استان هرمزگان شکل بگیرد.

وزیر صمت عنوان کرد: من واحد روغن‌ سازی را پایه اول برای تحولات آتی در استان می‌دانم که از محل اشتراک توانایی‌های داخلی ایجاد شده است و بدون تردید برای توسعه این مجموعه برنامه‌هایی پیش‌بینی خواهد شد.

در ادامه این مراسم، مجتهدی مدیرعامل شرکت پالایش نفت پایا ابراز داشت: شرکت روغن سازی پالایش نفت پایا با ظرفیت دو هزارو۵۰۰ بشکه در روز، در زمینی به مساحت سه هکتار، شرایط مطلوب اشتغالزایی مستقیم را برای ۲۰۰ نفر ایجاد کرده است.

وی، محصولات شرکت پالایش نفت پایا را روغن های پایه و صنعتی، اسلک وکس نام برد. 

وی گفت: پروژه روغن سازی از سال ۱۳۹۷ با سرمایه ۱۸۰ میلیارد تومان تاسیس شد و تا انتهای سال ۱۴۰۰ فقط توانست، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد و در همان سال، پروژه متوقف و راکد ماند به طوری که کارکنان و پیمانکاران، این پروژه را ترک کردند.

وی افزود: در یک برهه‌، روند احداث این پروژه به دلیل بدهی به بانک متوقف شده بود، که با رایزنی‌ها و ورود سرمایه‌گذار، نه تنها قرارداد تمدید شد بلکه سقف تسهیلات افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت پایا، ادامه داد: امروز این شرکت، باور ما می‌توانیم را به ما توانستیم تبدیل کرده است.

مجتهدی با تأکید بر اینکه این کار کاملا ایرانی است، گفت: در تجربه کاری‌ام، شاهد همراهی و همکاری مسئولان استانی بودم، در حوزه گازرسانی، استاندار هرمزگان روزانه و مجدانه پیگیری کرد، اگر این همراهی نبود، گاز شرکت وصل نمی‌شد.

وی در پایان بیان کرد: این شرکت و پروژه، یک میلیون و ۶۷۰ هزار ساعت فعالیت بدون حادثه داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه