English

توسعه صادرات کالاهای ارزآور در اولویت هرمزگان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: تولید و توسعه صادرات کالاها و محصولاتی که ارزآوری مطلوبی دارند، امسال به عنوان یک اولویت و رویکرد مهم مورد توجه مسئولان و فعالان اقتصادی استان است.

توسعه صادرات کالاهای ارزآور در اولویت هرمزگان است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان در جمع فعالان اقتصادی هرمزگان در خصوص توسعه صادرات محصولات غیرنفتی هرمزگان  افزود: ارزآوری صادرات کالاهای غیرنفتی هرمزگان در سال ۱۴۰۰ حدود یک و ۹ دهم میلیارد دلار بود که این رقم در پایان سال گذشته به سه و سه دهم میلیارد دلار افزایش یافت.

وی پیش‌بینی کرد: امسال نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده، ارزآوری کالاهای صادراتی غیرنفتی هرمزگان به چهار و نیم میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

در ادامه خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز با اشاره به اینکه امسال باید صادرات کالاهای غیرنفتی استان براساس برنامه هفتم توسعه به ۲۳ درصد افزایش پیدا کند، گفت: امسال برای صادرات ۲ میلیون تن گچ از استان برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی افزود: همچنین مقرر شد انجمن صادرات گچ، مشکلات این حوزه را تا پنجشنبه هفته جاری (۱۰ خردادماه) ارائه دهد و محصولات گچ صادراتی با شناورهای تا هشت هزار تن از بنادر لنگه و خمیر و بقیه از بندر شهید رجایی صادر شود.

وی در حوزه آبزیان نیز بر توسعه بنادر کوچک تاکید کرد و گفت: آبزی پروران می‌توانند از ظرفیت صدور کارت پیله وری و صادرات به ازای واردات استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه