English

تامین ۴۰ درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آبشیرین کن یکصدهزار مترمکعبی

مدیرعامل آبفا هرمزگان گفت: حدود 40 درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تامین می شود.

تامین 40 درصد نیاز آبی بندرعباس از طریق آبشیرین کن یکصدهزار مترمکعبی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آبفا هرمزگان به همراه اصحاب رسانه از تاسیسات آب‌شیرین‌کن یک‌صد هزارمترمکعبی بندرعباس بازدید کردند.

مدیرعامل آبفاهرمزگان در جریان این بازدید اظهار داشت: عمده ترین هدف در این بازدید، آشنایی اهالی رسانه با روند شیرین‌سازی آب از طریق دریا است و از این طریق آگاهی بخشی مطلوب به شهروندان هرمزگان در جهت بهینه سازی مصرف آب صورت می گیرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در بخش دیگر سخنان  به تابستان سخت هرمزگان باتوجه‌به شرایط اقلیمی اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان جز یکی از استان های گرم وخشک کشور محسوب می‌شود و به خاطر شرایط اقلیمی، همواره با کم‌بارشی و درنتیجه عدم پایداری آب سطحی و زیرزمینی مواجه هستیم.

وی ابراز داشت: عدم بهینه سازی مصرف آب در هرمزگان خطرات جدی خواهد داشت.

حمزه‌پور، با بیان اینکه به برخی از روستاها در مناطق صعب‌العبور به‌وسیله آب سیار آبرسانی می‌شود، گفت: تأمین آب شرب این مناطق به لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: مردم به یقین بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام توان و تلاش خود را برای تامین آب شرب انجام داده است و بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن در سطح کشور در بندرعباس با حجم 100هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: باتوجه‌به خالی بودن 70 درصد از سدهای استان و کمبود آب‌های سطحی و زیر زمینی باید آب جایگزین مدنظر قرار گیرد. 

مدیرعامل آبفاهرمزگان اذعان داشت: به دلیل افت شدید سطح آب زیرزمینی، از 74 دشت موجود در استان 56 دشت به عنوان دشت‌های ممنوعه و ممنوعه بحرانی معرفی شده‌اند.

حمزه‌پور افزود: آب‌شیرین‌کن در قشم، بندرکرگان میناب، بستک و جزیره هرمز و بوموسی در حال ورود به شبکه آبرسانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در پایان سخنانش گفت: آبرسانی قریب به 300 روستا و 41 شهر و تمامی جزایر از طریق آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه