English

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان:

آب شرب ۲۴ هزار نفر در شهر تازیان و روستاهای تابعه پایدار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با تلاش شبانه روزی پروژه آبرسانی به شهر تازیان، مجتمع قلات و پنج روستای بخش مرکزی به پایان رسید و آب شرب ۲۴ هزار نفر پایدار شد.

آب شرب ۲۴ هزار نفر در شهر تازیان و روستاهای تابعه پایدار شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آبفا هرمزگان بیان اینکه پروژه یاد شده به عنوان مطالبه دیرینه مردم با تأمین آب از خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس محقق شد، افزود: این پروژه که در اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود و در آستانه عید قربان تکمیل و باعث شد تا مردم این مناطق، عید را با آب شیرین جشن بگیرند.

وی با اشاره به حجم عملیات این پروژه افزود: در اجرا و تکمیل این پروژه ۵۳ کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده که اعتبار خرید ۲۸ کیلومتر از لوله‌های این پروژه توسط صنایع فولاد و پالایشگاه بندرعباس و اعتبار خرید ۲۵ کیلومتر از خط انتقال توسط شرکت آب آسیا، سرمایه گذار آب شیرین کن خلیج فارس تأمین شده است.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، عملیات اجرای پروژه توسط شرکت آب و فاضلاب در مدت زمان سه ماه از زمان کلنگ زنی به پایان رسید.

وی اعتبار هزینه شده برای تکمیل این پروژه را ۵ هزار میلیارد ریال ذکر کرد که نه تنها مشکل کمبود آب را در این مناطق حل کرده، بلکه با فرا رسیدن تابستان، امید به پایداری وضعیت آب شرب جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار نفر در یک شهر و ۱۲ روستا را افزایش داده است.

حمزه پور، این اقدام را نشان‌دهنده تعهد دولت به بهبود زیرساخت‌های آبی و ارتقای کیفیت زندگی مردم دانست.

وی در عین حال به خشکسالی‌های متوالی سال‌های اخیر و کاهش شدید منابع آبی منطقه اشاره کرد و گفت: آبِ آب شیرین کن با هزینه بالا تولید و در دسترس مشترکین قرار می‌گیرد که می‌طلبد با توجه به پرهزینه بودن تولید (شیرین سازی) این آب، مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهند و از استفاده آن برای فضای سبز و دام خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه