English

همزمان با دهه امامت و ولایت در قشم:

شور عشق به مولای متقیان موج می زند

جشن عید سعید غدیرخم، همزمان با دهه امامت و ولایت با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در سطح معابر، مساجد، حسینیه‌ها و تنها امامزاده شهر قشم برگزار شد.

شور عشق به مولای متقیان موج می زند
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، در این جشن‌ها که حضور نوجوانان و جوانان در آنها برجسته بود ابتدا مداحان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم به مدیحه سرایی در وصف حضرت علی(ع) پرداختند.

همچنین تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی در مجالس مختلف در شهرها و مناطق روستایی این جزیره با تبریک عید بزرگ غدیرخم در خصوص امامت و ولایت و اهمیت غدیرخم مطالبی ارایه کردند.

راه‌اندازی کاروان‌های شادی، برگزاری جشن ازدواج زوج‌های جوان، توزیع شربت و شرینی، برگزاری مسابقات، به اهتزاز در آمدن پرچم سبز علوی در محله امام حسین(ع) و شهرک نریمان شهر قشم، آذین بندی و نورافشانی کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاهای جزیره، سخنرانی، مدیحه سرایی، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی، قربانی کردن گوسفند و توزیع بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های مهم جشن ولایت علوی بود.

همچنین برگزاری کارگاه غدیر شناسی، همایش ولایت محور اتحاد و مقاومت، بازسازی واقعه غدیر خم، برپایی میز خدمت با حضور مسوولان در شهرها و روستاهای جزیره قشم، جشن ولادت امام هادی (ع)، برپایی ایستگاه کودکان غدیری و ایستگاه سلامت، ویزیت رایگان بیماران، اهدای خون، مسابقه نقاشی و دل نوشته با موضوع غدیر از دیگر برنامه‌های این دهه است.

جشن‌های دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم امروز سه شنبه نیز با حضور گسترده آحاد مردم جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب به خصوص جوانان و خانواده‌ها همراه با برنامه‌های متنوع در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و امامزادگان ادامه دارد.

عید غدیرخم برابر است با ۱۸ ماه ذی‌الحجه که یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت از سوی پیامبر اکرم(ص) به تمام مسلمانان جهان است، در این روز بزرگ رسول گرامی اسلام(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج در محلی به نام غدیر خم حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود به همگان معرفی کردند.

انتصاب حضرت علی(ع) به امامت در روز غدیر خم ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، عید سعید غدیرخم را عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) هم گفته‌اند که از جایگاه بسی عظیم برخوردار است به طوری که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد برای آن توصیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه