English

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

برای تامین منافع ملی با تمام کشورها وارد مذاکره می شویم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای تامین منافع ملی با تمام کشورها وارد مذاکره می شویم.

برای تامین منافع ملی با تمام کشورها وارد مذاکره می شویم
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، جلسه ستاد انتخاباتی مردمی فرهنگ، خدمت و پیشرفت دکتر محمد قالیباف در هرمزگان با حضور وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، حسین رئیسی رئیس ستاد مرکزی قالیباف، منصور آرامی عضو شورای سیاستگذاری و راهبری ستادهای قالیباف در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین میرزایی قائم مقام ستاد انتخاباتی قالیباف و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دو سوال خبرنگار موج مبنی بر اینکه آقای قالیباف چه برنامه ای برای رفع تحریم ها و سیاست گذاری خارجی دارند؟ آیا آقای قالیباف هم معتقدند که تحریم ها نعمت هستند یا خیر؟ در این خصوص اظهار داشت: نگاه دکتر قالیباف این است که ما به جز رژیم غاصب صهونیستی می توانیم با تمام کشورها برای تامین منافع ملی ایران وارد مذاکره شویم تا تحریم اقتصادی را کاهش دهیم.

وی اذعان داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران قانونی است که در سال 1399 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و با تصویب این قانون کشور از بلاتکلیفی نجات پیدا کرد و اگر این قانون به تصویب نمی رسید دست مذاکره کنندگان در احیای برجام خالی می ماند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام خارج شد رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر آمریکائی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم. اروپایی ها بلافاصله به ایران پیام دادند که ما جای خالی آمریکا را در برجام پر می کنیم اما بر تعهدات قانونی شان عمل نکردند.

جلال زاده در ادامه عنوان کرد: یکسال و نیم جاده یکطرفه برجام به نفع غربی ها درست شد، پس از ترور شهید فخری زاده دانشمند بزرگ کشورمان بدست موساد، مجلس شورای اسلامی ایران را به این حجت رساند که به عمر این جاده یک طرفه برجام خاتمه دهد.

وی افزود: نامزد انتخابات ریاست جمهوری «دکتر محمد باقر قالیباف» معتقد است برای تامین منافع جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی هم باید سیاست های رئیس جمهور شهید در سیاست همسایگی و سیاست متوازن را ادامه دهیم و هم اینکه راه های جدیدی را در دنیا به روی اقتصاد ایران بگشاییم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: پاکستان به لحاظ امنیتی بخشی از مرز کشورش را با ایران و همچنین ترکیه تمام مرز کشورش را حصارکشی کرده است.

جلال زاده ابراز داشت: متاسفانه افغانستان و پاکستان؛ دو کشور همسایه و مسلمان از تامین امنیت در مرزهای کشورش عاجز است، فلذا برای این موضوع باید چاره ای بیندیشیم و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم است.

وی تصریح کرد: محمد باقر قالیباف تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بود که به موضوع ساماندهی اتباع بیگانه اشاره کرد.

وی اضافه کرد: چندین طرح را با همکاری وزارت کشور و سازمان مهاجرت در رابطه با ساماندهی اتباع بیگانه در کمیسیون کشور مطرح کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: آذربایجان شرقی و غربی برای اقامت اتباع بیگانه، منطقه قرمز و ممنوع به شمار می آید اما شهرهایی نظیر قرچک، پیشوا، اصفهان، شیراز و... مناطقی هستند که اتباع افغانی در آن سکونت دارند و دکتر قالیباف به تمام این مسائل و مشکلات اشرافیت کامل را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه