English

با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو؛

سامانه تامین آب شرب میناب به بهره‌برداری رسید

سامانه تامین آب شرب میناب در اقدامی جهادی و با هدف پایداری وضعیت آب شرب دومین شهر بزرگ هرمزگان وارد مدار بهره‌برداری شد.

سامانه تامین آب شرب میناب به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تشریح جزئیات این سامانه با بیان اینکه پایداری وضعیت آب شرب میناب به عنوان دومین شهر بزرگ هرمزگان و تراکم بالای جمعیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: در این راستا و برای بهبود وضعیت آب شرب شهر میناب، ۶ حلقه چاه پس از تجهیز و بهره برداری، وارد مدار شد.

وی ظرفیت تامین آب از این منابع را ۴۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: ارزش این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال است که نیاز آبی یک شهر و ۱۲ روستای همجوار را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: با وارد مدار شدن این چاه‌ها، وضعیت آب شرب جمعیتی بالغ بر ۹۸ هزار و ۲۴۱ نفر در میناب بهبود یافت.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حساسیت وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نسبت به وضعیت آب شرب میناب افزود: میناب یکی از شهرهای پرجمعیت هرمزگان است که این سامانه در اقدامی جهادی با هدف گذر از تنش آبی تابستان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به تامین آب هرمزگان داشته که بهره برداری از این سامانه نیز با هدف تحقق وعده دولت به مردم میناب در راستای تامین آب شرب با کیفیت و پایدار صورت گرفت.

حمزه پور مشارکت آب منطقه ای در بهره برداری از این سامانه مورد اشاره قرار داد و گفت: هم افزایی مجموعه های وزارت نیرو در استان هرمزگان و همراهی و حمایت های استاندار هرمزگان باعث شده تا دغدغه های تامین آب استان نسبت به گذشته کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه