English

در دومین جلسه شورای راهبردی شیلات هرمزگان مطرح شد:

شیلات محوری اساسی برای تامین امنیت غذایی و تکمیل سبد پروتئینی خانوارها

در دومین جلسه شورای راهبردی شیلات هرمزگان مطرح شد: شیلات محوری اساسی برای تامین امنیت غذایی و تکمیل سبد پروتئینی خانوارها است.

شیلات محوری اساسی برای تامین امنیت غذایی و تکمیل سبد پروتئینی خانوارها
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری دومین جلسه شورای راهبردی شیلات هرمزگان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، نماینده سازمان نظام دامپزشکی استان، نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولین خبر داد.

عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت های شیلاتی در استان و کشور گفت: تداوم جهش در حوزه شیلات مستلزم تداوم حمایت، تلاش و مدیریت جهادی است که خوشبختانه با فعالیت های در حال انجام آینده ای روشن برای صنعت شیلات در استان هرمزگان انتظار می رود.

مویدی بیان داشت: توسعه صنعت شیلات را مستلزم تنوع ‌بخشی در محصولات آبزی و توجه به همه محصولات و همچنین منوط به استفاده بیش از پیش از فعالیت ها و گروه های دانش بنیان شیلاتی است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد دریا محور افزود: شاهد هستیم در مباحث آبزی پروری و هم در مباحث صیادی، شیلات به یکی از محورهای مهم اقتصاد دریا پایه تبدیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برخورداری از رتبه های متعدد شیلاتی از جمله رتبه اول تولیدات شیلاتی، رتبه اول صادرات محصولات شیلاتی، رتبه اول صید و صیادی و ... در استان هرمزگان از شیلات به عنوان محور طلایی برای توسعه پایدار استان هرمزگان یاد کرد.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه خوشبختانه در سال های اخیر گام های خوبی برای توسعه و پایداری فعالیت های شیلاتی برداشته شده است گفت: امروز با اقدامات دولت مردمی و بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری و همچنین رهنمورهای رئیس جمهور شهید شاهد توسعه شتابان با بهره گیری از ظرفیت های شیلاتی هستیم که فعالیت های آبزی پروری در این میان نقش مهمی داشته است.

مسعود بارانی با اشاره به اقدامات موثر صیادان در حوزه آبزی پروری  و در مسیر کاهش فشار بر ذخایر دریایی تصریح کرد: بدون شک  برای پایداری تولید باید حتما در مسیر توسعه آبزی پروری بیش از پیش گام برداریم که امید داریم با ایجاد حمایت همه جانبه از این مهم، تحقق آن را شاهد باشیم. 

وی از ظرفیت های طبیعی استان هرمزگان در کنار حمایت های مسئولین و مشارکت مردم به عنوان سکوی پرتاب در تولید و ارز آوری حوزه شیلات یاد کرد و گفت: صنعت شیلات در صورت حمایت های لازم بی شک می تواند شاخص و محور خوبی برای توسعه ارز آوری و درآمد زایی کشور باشد. 

 مدیرکل شیلات هرمزگان اتخاذ تصمیم در خصوص سیاست های جدید شیلات در توسعغه آبزی پروری از جمله تغیر ساختار در مزارع پرورش میگو، اتخاذ تصمیم در خصوص مزارع آبزی پروری غیر فعال و راکد، اتخاذ تصمیم در توسعه مزارع و مجتمع های پرورش میگو و... را از اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه خواند.

گفتنی است در این جلسه هر یک از حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود را راستای موضوع جلسه پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه