English

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد؛

رشد بندر شهید باهنر در تمام شاخص‌های عملکردی غیرنفتی

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد شاخص‌های عملکردی در بخش غیرنفتی بندر شهید باهنر خبر داد.

رشد بندر شهید باهنر در تمام شاخص‌های عملکردی غیرنفتی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به گزارش عملکرد بندر شهید باهنر در سه ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: آمار عملکرد بندر شهید باهنر طی سه ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد شاخص‌های عملکردی در تمام حوزه‌های غیرنفتی است.

وی با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری غیرنفتی در این بندر تجاری، افزود: شاخص تخلیه و بارگیری غیرنفتی با ثبت رکورد 471 هزار و 142 تن، از رشد قابل توجه 57 درصدی برخوردار بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: در بخش واردات غیرنفتی، 18 هزار و 426 تن با رشد پنج درصدی در این بندر به ثبت رسیده و در بخش صادرات نیز 359 هزار و 910 تن با افزایش 59 درصدی همراه بوده است.

محمدحسینی تختی با بیان اینکه در بخش ترانزیت غیرنفتی که از رشد 28 درصدی برخوردار است، 21 هزار و 498 تن در عملکرد این بندر به ثبت رسیده است، ادامه داد: کاپوتاژ انجام شده از بندر شهید باهنر نیز با رشد 48 درصدی همراه بوده و میزان آن 35 هزار و 978 تن بوده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بندر شهید باهنر در تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی طی سه ماهه نخست امسال، با رشد قابل توجه 137 درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل روبرو بوده که از این میزان 7774 TEU کانتینر پر و 6814 TEU نیز کانتینر خالی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد بخش نفتی در بندر شهید باهنر طی سه ماهه نخست 1403، گفت: آمارها حاکی از آن است که در بخش ترانزیت نفتی نیز با رشد 100 درصدی روبرو هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: بندر شهید باهنر در مجموع شناورهای ورودی نیز با تعداد 904 فروند شناور از رشد هشت درصدی را تجربه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه