English

هرمزگان در کابینه دولت ها هیچگاه سهمی نداشته است

هر استانی که در چرخه دولت مرکزی سهمی داشته باشد بدون تردید از موقعیت بهتری برخوردار است و در دوره ی ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی هرمزگان را با کرمان مقایسه می کردیم که کرمان رئیس جمهور دارد اما هرمزگان آبدارچی هم ندارد و امروز باید بگوییم آذربایجان رئیس جمهور دارد اما هرمزگان آبدارچی هم ندارد.

هرمزگان در کابینه دولت ها هیچگاه سهمی نداشته است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حجت الاسلام محمد ذاکری رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در هرمزگان در نشست خبری اظهار داشت: انتخابات رقابت حق و باطل نیست، انتخاب صحنه کفر و ایمان هم نیست بلکه رقابت بین دو تفکر و روش است، انتخابات یک رقابت سیاسی برای گزینش و انتخاب بهترین روش برای اداره جامعه است و همچنین انتخابات در یک کشور نماد مردم سالاری برای انتخاب بهترین روش اجرایی است.

یقیا اگر فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری نبود این شکل از انتخابات به گونه رقابتی برگزار نمی شد.

‎وی افزود: دولت مسعود پزشکیان، دولت اقوام و اقشار است و در این زمینه تلاش خواهد کرد که از تمام ظرفیت های موجود کشور استفاده کند. هرمزگان، استانی با دارای ظرفیت های بالقوه در تمامی حوزه ها از قیبل کشاورزی، صنعتی است، ما برنامه ای را برای مطالبات مردم تدوین کرده و خدمت رئیس جمهور می دهیم.

‎به گفته وی، از مهمترین موضوعاتی که در هرمزگان مطرح است بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی و نیروهای انسانی توانمند است و هم اکنون معضلات را برمی داریم و اصل توانمان را بر روی راهکارها متمرکز می کنیم. 

‎وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: هر استانی که در چرخه دولت مرکزی سهمی داشته باشد بدون تردید از موقعیت بهتری برخوردار است و در دوره ی ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی هرمزگان را با کرمان مقایسه میکردیم که کرمان رئیس جمهور دارد اما هرمزگان آبدارچی هم ندارد و نیز پس از گذشت سالها امروز باید بگوییم آذربایجان رئیس جمهور دارد اما هرمزگان آبدارچی هم ندارد.

‎حجت الاسلام ذاکری عنوان کرد: سعی ما بر این است که مطالبات مان پس از جمع آوری، تحلیل و بررسی شود تا بدین وسیله از ظرفیت های موجود بیشترین سهم را برای هرمزگان دریافت کنیم.  

‎وی ضمن تاکید از استفاده از نیروی های متخصص بومی افزود: در پایتخت اقتصادی کشور در جهت بیکاری جوانان و مشکلات ناشی از آن تلاش هایی انجام شده اما کافی نبوده باید بیشتر از این از ظرفیت ها نیروهای بومی استفاده کنیم.

‎حجت الاسلام و المسلمین ذاکری اذعان داشت: از زمان شروع انتخابات تمام توجهات مان را به انتخابات و تبلیغات موکول کرده بودیم و برای آینده فکری نکردیم در واقع وظیفه ما فقط در رابطه با ستادهای انتخاباتی بود و اگر از ما بخواهیم اقداماتی انجام دهیم با شور و مشورت کارمان را انجام خواهیم داد. 

‎ذاکری گفت: با توجه به تقارن ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، جشن پیروزی نخواهیم داشت و این جشن به بعد از ایام محرم موکول می کنیم.

‎علیرضا درویش نژاد قائم مقام ستاد انتخاباتی پزشکیان در هرمزگان در خصوص فشار مدیران دولتی بر کارمندان به علت نگاه سیاسی و جناحی تصریح کرد: شاید برخی از مدیران در فضای غیرتدبیری بخواهند دست به تغییراتی بزنند یا دوستانی را اذیت کنند. به عقیده من این اتفاق پیش نخواهد آمد چون که با افکار عمومی مواجه خواهند شد و باید پاسخگوی آنان باشند. 

‎وی در همین راستا افزود: اگر هم بخواهند در این شرایط دست به این اقدام ناشایست بزنند قطعا این اقدامشان انتقام گیری محسوب می شود. اما بعید میدانم روسای ادارات افکار عمومی را با خود درگیر کنند.

درویش نژاد ابراز داشت: در کابینه پزشکیان، قصد ما بکارگیری نیروی توانمند و شایسته است.

‎نفیسی رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی پزشکیان در هرمزگان با اشاره به اینکه ستادهای انتخابات محلی برای هماهنگی تلقی می شود، عنوان کرد: ماراتن انتخاباتی؛ پیروزی دو سر برد برای انقلاب اسلامی و مردم محسوب می شود و گفتیم که هر کس در این ستاد در آید اکرامش کنید و از مذهبش نپرسید که این ستاد خانه همه ایرانیان است.

‎نفیسی بیان داشت: دولت پزشکیان دولت آشتی ملی با حضور جریانات و دولتی برای حل معضلات کشور است.

‎وی با اشاره به اینکه، مسعود پزشکیان با جناح خاصی قهر نیست، عنوان کرد: پزشکیان، پزشکیان است و قرار است دولت فراگیر داشته باشد و حضور وی در صحنه سیاسی و وفاق آن، به طور قطع چالش بزرگ یعنی شکاف بین دولت و ملت را از بین می برد. 

‎نفیسی عنوان کرد: مسئله قومیت در ایران در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ بود با حضور دکتر پزشکیان و داشتن تریبون مطمئن خواهیم بود که این مسئله قابل حل است.

‎وی ضمن بیان اینکه «اصلاحات هرگز نخواهد مرد»، اذعان داشت: همچنین انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور به این سوال آیا اصلاحات مرده است؟ پاسخ داد که با حضور وی در مسند ریاست جمهوری، اصلاحات جریانی در بطن مردم انقلاب اسلامی است و هرگز نخواهد مرد و اگر چه جریان ممکن است کم رنگ شود اما این خواست ملت ایران است.

‎رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی پزشکیان در هرمزگان ابراز داشت: جای بسی خوشحالی است این چرخش در جریان سیاسی کشور مردم را به هم نزدیک کرد و نقش بی بدیل مقام معظم را در مدیریت کلان کشوری ثابت کرد و امیدواریم همبستگی ایجاد شده لایه های جامعه ایران را بپوشاند.

‎وی گفت: در راستای مشکلات استان برنامه مدون تدوین می شود و ظرفیت های استان هرمزگان در حوزه اقتصاد، صنایع، اقتصاد دریا محور محصولات خارج از فصل و همچنین مشاغل تجاری برای مردم استانی که از دیرباز تاکنون به آن مشغولند و بهره گیری از ظرفیت های هرمزگان برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و وحدت بی مثال شیعه و اهل تسنن و سایر برنامه ها به محض استقرار دولت چهاردهم به سمع و نظر رئیس جمهور منتخب می رسید. 

‎وی تاکید کرد: ما دست دوستی و همکاری به تمام نیروهای موجود در هرمزگان می دهیم و تقاضا داریم به این نهضت خدمت بپیوندند.

‎محمد نعمتی روابط عمومی ستاد مرکزی پزشکیان در هرمزگان بیان داشت: حالا که این موفقیت بزرگ نصیب پزشکیان شده است، آیا ایشان برای اشتغال در هرمزگان هم کاری انجام خواهند داد؟ تا کی باید نسبت به این مسئله رنج ببریم. جوانان هرمزگانی بنا به دلایلی جذب صنایع نمی شود و از این بابت افسرده می شوند. 

‎روابط عمومی ستاد پزشکیان در هرمزگان افزود: نام پایتخت اقتصادی کشور را یدکی می کشیم بنابراین سهم ما از پایتخت اقتصادی چیست؟ چقدر از این موقعیت بهره بردیم و به چه میزان توانستیم امرار معاش کنیم و همچنین طرح توسعه دریا محور را جناب نفیسی عنوان کردند هم اکنون صیادان ما کجا هستند؟ وضعیت صید و صیادی ما به چه صورت است؟ ما به چه اندازه از نعمت دریا بهره مند هستیم؟ 

‎نعمتی ابراز داشت: در استان هرمزگان ما از ناکارآمدی مدیران رنج می بریم و برخی مسئولان در ۵ دوره ریاست جمهوری در مسند قدرت هستند که هم اکنون فسیل شده اند و این مدیر با ۱۵ استاندار کار کرده والا من نمیدانم یا این مدیر مهره مار دارند یا اینکه کارآمد است. لطفا این موضوع را بررسی کنید. 

‎وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سهمیه اهل سنت از مدیران استانی و کشوری چی شد؟ طبق وعده ای که دکتر پزشکیان دادند آیا در مدیریت استان از مدیران اهل سنت نیز استفاده خواهد شد؟ ما چقدر می توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم؟

‎روابط عمومی ستاد پزشکیان در هرمزگان گفت: جناب دکتر پزشکیان یک انسان وارسته است که تا دقیقه ۹۰ هیچ وعده ای نداد و ما می خواهیم در خطاب به رئیس جمهور منتخب بگوییم که مومن باید همتش عالی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه