English

برگزاری کارگاه آموزشی اطلاع‌رسانی صحیح آئدس در بندرعباس

کارگاه آموزشی اطلاع‌رسانی صحیح آئدس و تب دانگی با حضور سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در بندرعباس برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی اطلاع‌رسانی صحیح آئدس در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در کارگاه آموزشی «اطلاع‌رسانی صحیح آئدس و تب دنگی و مقابله با اخبار جعلی» که عصر امروز در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد تاریخچه ورود پشه آئدس پرداخت و گفت: سال گذشته میلادی به‌دلیل بارندگی فراوان در جهان ۶.۵ میلیون مورد ابتلا به تب دنگی (تب دانگ) در دنیا رخ داد و بیشترین موارد در آمریکای جنوبی و برزیل بود و سپس در هندوستان، آسیای جنوبی، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی مشاهده شد.

وی با تاکید بر اینکه پشه آئدس پشه ناقل بیماری دانگ است که ورود و استقرار آن در بندر چابهار و چند شهر دیگر در استان‌های گیلان، هرمزگان و بوشهر تأیید شده است، افزود: خوشبختانه پشه در این استان‌ها، هنوز ناقل بیماری نبوده‌اند، به‌جز در بندرلنگه که چند بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور شناسایی شده‌اند که نشانه آلوده شدن «پشه‌های آئدس اجیپتی» به ویروس دانگ در برخی محلات این شهرستان است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه تب دنگی بر خلاف اغلب بیماری‌های عفونی دیگر، نمی‌تواند به‌صورت مستقیم از یک نفر به نفر بعدی منتقل شود و تنها از راه گزش پشه به افراد سالم منتقل می‌شود، بنابراین اگر ۱۰ بیمار از سفر امارات به کشور برگردند و به شهر خود بروند این ۱۰ نفر به ۱۱ نفر تبدیل نمی‌شود و احدی را مبتلا نمی‌کنند زیرا در شهر محل زندگی وی، پشه ناقل آئدس برای انتقال بیماری به دیگران وجود ندارد، پس امکان همه‌گیری بزرگ مانند آنچه در بیماری کرونا تجربه کردیم به‌هیچ‌وجه در مورد دانگ امکان ندارد.

رضایی در ادامه بیان داشت: برخی افراد در فضای مجازی از این موضوع برای منفعت اقتصادی و شخصی سوءاستفاده می‌کنند و با ساخت شایعات، توجه مردم را جلب می‌کنند تا به اهدافی که درنظر دارند دست یابند.

وی افزود: برای جلوگیری از گزش توسط پشه آئدس، باید هیچ جا برای تخمگذاری این پشه فراهم نکنیم، پنجره‌ها با توری مناسب بپوشانیم، حتی راه ورود پشه به حمام را مسدود کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه