English

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان خبر داد؛

تعریف مسیر گردشگری در بافت تاریخی بندرلافت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: مسیر گردشگری در بافت تاریخی لافت تعریف می‌شود.

تعریف مسیر گردشگری در بافت تاریخی بندرلافت
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، با حضور محمد محسنی محمد آتشین ماه شهردار و مدیر پایگاه بافت تاریخی لافت و سپهر زارعی نشستی در راستای مرمت و ساماندهی آثار تاریخی و توسعه گردشگری بندر تاریخی لافت برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه پایگاه ملی بافت تاریخی لافت یکی از سه پایگاه ملی استان و یکی از ۸ پایگاه ملی خلیج فارس نیز به شمار می‌آید، اظهار کرد: با همکاری منطقه آزاد قشم، شهرداری بندر لافت و این اداره کل تعدادی مرمت جداره‌ها، بادگیرها و کف سازی بافت تاریخی انجام می‌شوند.

وی در خصوص دفتر پایگاه بافت تاریخی لافت گفت: دفتر پایگاه بافت تاریخی لافت آماده بهره برداری است و امیدواریم از طریق جذب اعتبارات استانی این پایگاه را تجهیز و به بهره برداری برسانیم.

محسنی با بیان اینکه در نظر داریم برای توسعه گردشگری بافت تاریخی بندر لافت یک مسیر گردشگری تعریف کنیم، افزود: در این مسیر گردشگری قلعه تاریخی نادری، چاه‌های تلا و بام لافت به هم متصل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تاکید کرد: گردشگری یکی از راه‌های حفظ و احیا بافت‌های تاریخی است و تعریف مسیرهای گردشگری در این بافت‌ها می‌تواند باعث ایجاد جریان زندگی در کالبد قدیم شود و از فرسودگی عینی و ذهنی بافت جلوگیری کند.

گفتنی است بافت تاریخی لافت به شماره ۱۶۳۱۵ در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه