English

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد؛

سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در تولید لارو ماهی و میگو در قشم انجام شده است

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به وضعیت خوب فعالیت‌های شیلاتی در جزیره قشم، گفت: سرمایه گذاری بسیار خوبی در تولید لارو ماهی و میگو در این شهرستان با ایجاد چندین مرکز تکثیر صورت گرفته است.

سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در تولید لارو ماهی و میگو در قشم انجام شده است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان در بازدید از ظرفیتهای شیلاتی شهرستان قشم و بندرصیادی باسعیدو، ابراز داشت: سازمان شیلات ایران و شیلات هرمزگان با توجه به اهمیت فعالیتهای شیلاتی در قشم، نگاه ویژه‌ای به این منطقه دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: یکی از مراکز تکثیر لارو ماهی و میگو در قشم، مروارید شکیل قشم است که با مشارکت جامعه صیادی بنا شده و توانسته با حرکت در مسیر آبزی پروری چرخه و زنجیره کامل تکثیر و پرورش میگو را در جزیره قشم رقم بزند.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید ۳۰۰ میلیون قطعه لارو را دارد که بالغ بر ۲۰۰ میلیون قطعه در سال جاری تولید کرده است.

بارانی افزود: این مرکز باعث اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است و در تثبیت جمعیت و ایجاد امنیت نقش اساسی دارد.

وی از بندر باسعیدو نیز به عنوان یکی از مهمترین و پررونق‌ترین بنادر صیادی قشم یاد کرد و گفت: این بندر صیادی با تعداد ۱۰۲ قایق و ۱۰۵ لنج صیادی، بیش از هزار و ۶۰۰ نفر صیاد را تحت پوشش قرار داده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان در حوزه خدمات صیادی و بنادر صیادی اقدامات بسیار خوبی داشته است تصریح کرد، گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته و همچنین وضعیت خوب پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی خوشبختانه شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای پروژه‌های بنادر صیادی در هرمزگان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه