English

هدهد ۵۶ در محلات فاقد کتابخانه، مستقر شد

آیین افتتاح کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید ۵۶ با حضور جمعی از مسئولان این حوزه و اصحاب رسانه در گلزار شهدا بندرعباس برگزار شد.

هدهد ۵۶ در محلات فاقد کتابخانه، مستقر شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، فرشاد محمدی مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی هرمزگان اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح اولین کتابخانه سیار با استانداردهای نهاد کتابخانه های  عمومی کشور هستیم.

وی ابراز داشت: در این کتاب‌خانه ۳ هزار جلد کتاب از جدیدترین عناوین چاپ شده در کشور وجود دارد و تمام خدمات کتاب‌خانه‌ای که در کتاب‌خانه‌های ثابت وجود دارد در این کتاب‌خانه ارائه خواهد شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی  هرمزگان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که عدالت فرهنگی را در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، یعنی دسترسی آسان و ارزان و رایگان مردم به جدیدترین کتاب‌های چاپ شده در کشور که باعث افزایش آگاهی شاخص‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود میسر کنیم.

وی در ادامه گفت: اگر در راستای تصمیم قاطع استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و حمایت نمایندگان مجلس در استان تصمیمی که گرفته شده و اراده‌ای که داشتند، مسئولین سازمان‌های تخصصی مثل شهرداری‌ها و سازمان مدیریت نیز حمایت کنند ما می‌توانیم ظرف یک سال یا دو سال، کسری سرانه فیزیکی خودمان را برای افزایش سرانه مطالعه مفید که حق مردم استان هرمزگان است محقق کنیم.

محمدی تصریح کرد: اولین کتاب‌خانه سیار هدهد سفید ۵۶، با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور تامین و تخصیص و به مرحله اجرا رسیده است.

وی بیان کرد: از مزایای نهاد کتاب‌خانه‌ها این است که در هر حوزه‌ای می‌تواند به صورت تخصصی در خدمت قشر تخصصی باشد و از مراسمات بروکراتیک و مرسوم جلوگیری کند.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی هرمزگان گفت: این کتاب‌خانه قرار است در ۱۰ محله کم برخوردار شهر بندرعباس که فاقد کتاب‌خانه هستند، به خدمت رسانی مشغول شود.

وی در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های کتاب‌خانه سیار این است که به ما اجازه می‌دهد تا در فاصله و بازه زمانی که قرار است جانمایی، تخصیص اعتبار، ساخت و افتتاح کتاب‌خانه‌های ثابت در این مناطق اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه