English

لزوم حضور وکلای صلح یار در مناطق کم‌برخوردار هرمزگان

رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان بیان کرد؛ حضور وکلای صلح یار در مناطق کم‌برخوردار هرمزگان ضرورت دارد.

لزوم حضور وکلای صلح یار در مناطق کم‌برخوردار هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، علی قاسمی رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه استان گفت: یکی از مشکلات ما نبود وکلای بومی است. پیشنهاد ما جذب وکلای بومی بدون آزمون برای بهبود خدمات حقوقی در مناطق کم‌برخوردار هرمزگان است.

قاسمی با اشاره به تکالیف کانون وکلا در بحث حقوق عامه اظهار داشت: تقریباً ۹۰ درصد از وکلای هرمزگان در محل استان حضور فیزیکی ندارند و این موضوع چالش‌برانگیز است.

قاسمی با بیان اینکه به دلیل عدم دسترسی نقاط کم‌برخوردار، با اجرای قانون تسهیل این وضعیت بدتر شده است، افزود: پذیرش ما خیلی کمتر شده و کسی حاضر به مراجعه به آن مناطق نیست از سوی دیگر، بعضاً کانون‌های وکلای دیگر در اقدامی غیرقانونی تلاش کرده‌اند این معضل را تشدید کنند.

وی با اشاره به اینکه با طرح تسهیل پذیرش ها راحت تر شده است، توضیح داد: افراد مجدد در آزمون شرکت می‌کنند و با قبولی مجدد، بدون هیچ دغدغه‌ای به کانون مورد نظر خود منتقل می‌شوند. این وضعیت باعث کاهش تعداد وکلای هرمزگان و ایجاد چالش‌های جدی در خدمات‌رسانی و وظایف کانون شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان از مسئولان امر و معاونت حقوقی قوه قضائیه درخواست کرد: در این زمینه ورود کنند و جلوی این معضل را بگیرند.

وی اذعان داشت: برای رفع کمبود وکیل در مناطق کم‌برخوردار استان، نظیر بشاگرد، جاسک، فین و احمدی، بومیان منطقه که دارای دانشنامه حقوق هستند، بدون آزمون به عنوان وکلای سهل‌یار جذب شوند.

قاسمی در بخش پایانی سخنانش بیان داشت: این افراد تحت نظارت و آموزش کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان با تعهد ۱۰ ساله جهت استقرار و ارائه خدمات حقوقی به دلیل آشنایی با منطقه و زیست‌بوم محلی مشغول به کار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه