English

استفاده از ظرفیت‌ مشترک اپراتوری و هوشمندسازی در پویش با انرژی

مجری طرح اپراتور هوشمند باانرژی شرکت برق هرمزگان گفت: مشارکت همراه اول و توانیر در پویش با انرژی فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک اپراتوری و هوشمند سازی است.

استفاده از ظرفیت‌ مشترک اپراتوری و هوشمندسازی در پویش با انرژی

، مریم آتش برگ مجری طرح اپراتور هوشمند باانرژی شرکت برق هرمزگان با اشاره به قابلیت‌های پویش باانرژی اظهار داشت: مشارکت و همکاری همراه اول با صنعت برق فرصتی پدید آورد تا صنعت برق با مشارکت و همدلی همراه اول بتواند با استفاده از زیرساخت‌های خوب و در دسترس این اپراتور و اشاعه فرهنگ مدیریت برق در بین تمام اقشار جامعه از شرایط بحرانی تابستانی عبور کند و صرفه‌جویی حداقل ۱۵ درصدی محقق شود.

وی افزود: این طرح با تشکیل یک تیم حرفه‌ای و توانمند از مدیران و مسئولین صنعت برق و شرکت همراه اول کار پویش را کلید زد، این تیم کاملا متخصص توانست با طراحی و راه‌اندازه نرم افزارهای موبایلی و همچنین با ایجاد طرح‌ها و تبلیغات مناسب، پویش باانرژی را در بازه زمانی کاری اندکی و بصورت کاملا فشرده و با تلاش شبانه روزی راه اندازی کند.

مجری طرح اپراتور هوشمند باانرژی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان عنوان کرد: این طرح که با هدف اشاعه حداکثری فرهنگ مدیریت مصرف برق در بین تمام اقشار جامعه راه‌اندازی شد.

وی بیان داشت: این طرح توانست با تهیه و طراحی اصولی تبلیغات محیطی که برپایه علوم روانشناسی و علوم روز دنیا در خصوص مدیریت مصرف برق و انرژی تدوین شده راهکارهای مدیریت مصرف برق را در جای جای این مرز و بوم و حتی دورافتاده‌ترین مناطق کشور نهادینه کند.

این مسئول، ارسال پیامک‌های منظم و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی جهت انجام تبلیغات محیطی در مکان‌های پرتردد شهری و روستایی را عاملی دانست که باعث شده پیام صرفه‌جویی در مصرف برق به گوش مخاطبین و مشترکان برق برسد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان اضافه کرد: این طرح از نیمه اردیبهشت ماه شروع شد و تا پایان شهریور ادامه دارد، نام دیگر پویش ۱۵۲۱ بوده و معنای آن کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق طی ۲۱ هفته گرم تابستان است.

وی گفت: در این پویش همگانی تمام مشترکین برق می‌توانند به مانند یک نیروگاه بسیار عظیم مجازی جهت تامین برق در روزهای بسیار گرم تابستان با بکار بستن راهکارهای مدیریت مصرف صحیح برق جهت کاهش ۱۵ درصدی، مصرف برق منزل خود در ساعات اوج را برای گذر از تابستان گرم مدیریت کنند.

آتش برگ اظهار کرد: ۳۰۰ دستگاه خودروی اتومات و ۴۵۰ میلیارد جوایز نقدی از جوایز این طرح است.

وی بیان کرد: در این طرح از قبیل کمپین همراه با انرژی ویژه دانش‌آموزان و مدارس، کمپین بانوان با انرژی و برنامه‌های ویژه مخاطبین دیگر مانند دهیاری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، وزارتخانه‌ها و ادارات در پویش با انرژی پیش‌بینی شده است.

مجری طرح اپراتور هوشمند باانرژی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در ادامه به برخی شائبه‌ها پیرامون قرار داد همراه اول و پویش باانرژی پاسخ داد گفت: متاسفانه تصور درستی از این قرارداد در اذهان شکل نگرفته است.

وی اذعان داشت: بسیاری تصور می‌کنند که همراه اول در قرارداد پویش باانرژی ده‌ها میلیارد سود می‌برد در حالی که این قرار داد صورت وضعیت محور نیست.

آتش برگ توضیح داد: قرارداد همراه اول با پویش باانرژی صورت وضعیت محور نیست، اگر صرفه جویی در مصرف برق محقق نشود، هر چند همراه اول هزینه‌های زیادی هم در تبلیغات متقبل شده باشد، هزینه‌ای به همراه اول تعلق نمی‌گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با ارائه مثالی برای روشن‌تر شدن موضوع افزود: اگر همراه اول در قرارداد با شرکت‌های توزیع برق مثلا ۹۰ میلیارد تومان هزینه کند اما صرفه‌جویی محقق نشود، ریالی از آن شرکت توزیع پول نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که صرفه‌جویی محقق شد، به ازای هر کیلووات ساعت حدود ۵۰۰ تومان هزینه دریافت می‌کند، که رقم کاملا معقولی است، چون در تابستان و در فضای ناترازی انرژی یا ما باید برق را با کیلووات ساعتی ۳ هزار تومان وارد کنیم یا باید خاموشی بدهیم که هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی موضوع به مراتب و خیلی خیلی بیشتر است.

این مسئول بیان کرد: قرارداد با همراه اول، یک پروژه آگاهی بخش و مشوق محور برای صرفه جویی بین ۵ تا ۱۵ درصد در بخش عمدتا خانگی است که هرچند این مقدار در مقایسه با ناترازی برق کوچک است اما در شرایط ناترازی بشدت کمک حال خواهد بود.

وی ابراز داشت:ترکیب داده‌های برقی و اپراتوری زیرساخت هوشمندسازی بسیار ارزشمند با کاربردهای مختلفی را برای ما ایجاد کرده و باید حتما به نحو احسن در جهت منافع صنعت برق و کشور از آن استفاده کنیم.

مجری طرح اپراتور هوشمند باانرژی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان تاکید کرد: تقریبا اکثریت افراد و حتی مسئولان صنعت برق در این زمینه دچار سوءتفاهم هستند و در نوع قرارداد و پرداخت به همراه اول تشکیک می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این سوء تفاهم باعث می‌شود که در سال‌های آینده صنعت برق کشور به این سمت و سو نرود و استفاده از قابلیت‌های هوشمندسازی ناشی از ترکیب داده‌های برق و داده‌های اپراتوری که در این چند ماه ایجاد شده و نباید رها بشود به تعویق بیفتد.

این مسئول تاکید کرد: استفاده از اپراتورها قابلیت‌هایی است که استفاده تحلیلی درست از آن صدها میلیارد تومان ارزش افزوده برای صنعت برق در سطح کلان ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه