English

بسته شدن پرونده مدارس کانکسی هرمزگان تا پایان امسال

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۱۳ مدرسه کانکسی این استان در راستای ایجاد محیط آموزشی استاندارد تا پایان سال ۱۴۰۳ جمع‌آوری و مدارس ایمن جایگزین می‌شود.

بسته شدن پرونده مدارس کانکسی هرمزگان تا پایان امسال
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان مجموعا ۲۰ مدرسه کانکسی دارد که ساخت هفت مدرسه به پایان رسیده و ۱۳ مدرسه دیگر نیز هم اکنون در دست اجرا بوده و تا پایان امسال عملیات ساخت آن به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مدارس کانکسی به دلیل شرایط اقلیمی استان در مناطق کم جمعیت دایر شده است، بیان کرد: نوسازی مدارس مکلف به ساخت مدرسه برای حداقل ۱۰ دانش آموز است که باتوجه به اعلام آموزش و پرورش هرمزگان دیگر مدارس این چنینی در استان نداریم.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان بیان داشت: مدارس کانکسی در شهرهای مختلف هرمزگان از جمله جاسک، هشت‌بندی، سندرک، میناب، حاجی آباد، بشاگرد و رودان پراکنده است که در قالب طرح شهید «شهید دانش آموز رضا پناهی» در استان ساماندهی و جایگزین فضای ایمن می‌شود.

«طرح شهید دانش ‌آموز «رضا پناهی» به منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش ‌آموز در کشور به همت خیران، بسیجیان و جهادگران از ۲۸ تیرماه پارسال آغاز شده و در قالب آن ساماندهی یکهزار و ۱۲۶ مدرسه سنگی و کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در کشور در دستورکار سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قرار گرفته است.»

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان همچنین به آماده شدن ۴۵۰ کلاس درس جدید در قالب ۱۱۴ فضای آموزشی در مهرماه امسال برای نظام تعلیم و تربیت در استان اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن این فضاهای آموزشی بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز به‌ویژه در شهرستان‌های بندرعباس و قشم از فضای ایمن و استاندارد برخوردار خواهند شد.

گفتنی است همزمان با سال تحصیلی جدید ۴۳۰ هزار دانش آموز در هرمزگان مشغول به تحصیل می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه