English

چشمان همیشه بیدار پدافند هوایی، ۲۴ ساعته آسمان را تحت رصد دارند

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق شهدای خلیج فارس گفت: چشمان همیشه بیدار پدافند هوایی، ۲۴ ساعته آسمان را تحت رصد دارند.

چشمان همیشه بیدار پدافند هوایی، ۲۴ ساعته آسمان را تحت رصد دارند
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، امیر سرتیپ دوم ستاد نصرالله هوشمند به مناسبت سالروز پدافند هوایی، اقدامات و زمینه فعالیت پدافند هوایی را تشریح کرد.

وی با اشاره به ماموریت‌های پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی کشور از نه منطقه تشکیل شده که بخش فعالیت ما منطقه جنوب شرق و صیانت از آسمان تنگه هرمز، دریای عمان، خلیج فارس، جاسک، بندرعباس، بندرلنگه، کیش و کرمان است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق شهدای خلیج فارس عنوان کرد: در منطقه پدافند جنوب شرق اقدامات خوبی صورت گرفته که به زمین نشاندن هواپیمای ریگی و هواپیمای ایساف حامل ۱۰۴ تروریست آمریکایی در فرودگاه بندرعباس و به زمین زدن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در کوه مبارکه ازجمله آن‌ها است.

وی بیان داشت: زدن پهپاد آمریکایی در خرداد ۹۸، سیلی بزرگی بر آمریکا، سربازان و هواپیماهای متجاوز آمریکایی بود و قدرت پدافند هوایی را به رخ آن‌ها کشاند.

این مقام نظامی، بازدارندگی را نقش اصلی و اولیه پدافند هوایی برشمرد و گفت: پدافند هوایی به چشمان همیشه بیدار ملقب است و به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد و پایش هستیم.

وی گفت: در مرحله اول هر پرنده، موشک، ماهواره و بالن و تمام فعالیت‌ها در عرصه آسمان رصد و بعد از آن شناسایی صورت می‌گیرد و اگر غیرخودی باشد اخطارهای لازم داده و برخورد می‌شود، تمام این اقدامات در دو دقیقه صورت می‌گیرد.

هوشمند با تاکید بر اهمیت بازدارندگی تصریح کرد: این بخش باعث می‌شود دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ما نزدیک نشوند.

وی عنوان کرد: دشمن تجهیزات خود را در شمال اقیانوس مستقر کرده اما بواسطه بازدارندگی موجود در کشور، توانایی نزدیک شدن به ما ندارد، در عرصه‌های دور نشسته و ما را نظاره می‌کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق شهدای خلیج فارس اظهار کرد: در حوزه رزمایش‌ها و تمرین‌ها هم به طور مستمر اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی با اشاره به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در این حوزه هم فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته که حضور در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌های مختلف، کمک به نیازمندان در دوشنبه‌های امام حسنی، کمک به بخش بهداشت و درمان در زمان کرونا و مقابله با پشه آئدس و همکاری با ستاد انتخابات ازجمله آن‌ها است.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی اظهار کرد: در حوزه مهارت آموزی دو برابر ظرفیت موجود اقدام کردیم و سربازانی که مهارت دیدند می‌توانند با گواهی نامه فنی و حرفه‌ای خود از تسهیلات ۳۰۰ میلیونی خوداشتغالی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با فنی و حرفه‌ای هم برای مهارت آموزی توافق شده و در مجموع با اقدامات صورت گرفته توانستیم از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان سفیر مهارت آموزی مورد تقدیر قرار گرفتیم.

هوشمند با اشاره به پیام رزمایش‌های انجام شده عنوان کرد: این توانایی‌ها برای داخل و کشورهای منطقه پیام صلح و برای کشورهای فرامنطقه‌ای که دشمنان قسم خورده ما هستند پیام توانمندی و آمادگی است، همینکه نمی‌توانند به مرزهای ما نزدیک شوند به این معنی است که ما موریت خود در حوزه بازدارندگی را انجام داده‌ایم.

وی در ادامه ابراز داشت: البته به دلیل ایکه پدافند هوایی دارای ماهیت نهفته بوده و تکنیک‌ها و تاکتیتک‌های آن نهفته است، تا کنون رزمایش مشترک با سایر کشورها نداشتیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق شهدای خلیج فارس در بخش پایانی سخنانش افزود: بخش پدافند هوایی در پیاده روی اربعین هم فعال بوده و موکب‌های مختلف برپا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه