English

توزیع واکسن‌های آنفلوآنزای در داروخانه‌های هرمزگان آغاز شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز توزیع واکسن‌های آنفلوآنزای تولید داخل و خارج در داروخانه‌های سراسر این استان خبر داد.

توزیع واکسن‌های آنفلوآنزای در داروخانه‌های هرمزگان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: توزیع واکسن آنفلوآنزا  چهار ظرفیتی خارجی ۲۰۲۴ - ۲۰۲۵ با برند فرانسوی وَکسی‌گریپ (Vaxigrip) هم‌اکنون در سراسر استان هرمزگان آغاز شده است و توزیع واکسن هلندی چهار ظرفیتی اینفلووَک (INFLUVAC) و واکسن ایرانی فلوگارد (FluGuard) نیز نهایتاً تا بیستم شهریور ماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

وی افزود: واکسن‌های خارجی وَکسی‌گریپ و اینفلووَک هر کدام به ترتیب با قیمت ۳۳۳،۴۰۰ و ۳۹۲،۹۳۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان خواهند رسید.

فلاح بیان کرد: تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه گران‌فروشی در این زمینه، مراتب از طریق شماره تلفن ۱۹۰ در ساعات اداری و یا به صورت حضوری به اطلاع معاونت غذا و داروی استان رسانده شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تزریق واکسن ایرانی فلوگارد در حال حاضر برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تأیید است.

وی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: بهترین زمان تزریق واکسن از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان است و در صورت عدم تزریق در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز به خصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه