English

۴۶۰ کلاس درس جدید در انتظار ۲۰ هزار دانش‌آموز هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: اضافه شدن ۴۶۰ کلاس درس جدید و استاندارد، تحصیل ۲۰ هزار دانش‌آموز دیگر در این استان را آسان‌ کرده‌ است‌.

۴۶۰ کلاس درس جدید در انتظار ۲۰ هزار دانش‌آموز هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در دوهفته باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، همه توان خود را برای بهبود وضعیت، زیباسازی و رفع مشکلات مدارس بکار گیرند.

استاندار هرمزگان گفت: باید ایمن سازی مدارس، رفع مشکل انشعاب آب و برق، زیرساخت‌ها، مسائل ترافیکی و توزیع مکمل‌های دارویی بین دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.

مهدی دوستی با اشاره به بهره برداری مدرسه انرژی اتمی در شهر بندرعباس از ابتدای مهرماه افزود: این مدرسه از نظر روش‌ها و وسایل کمک آموزشی جایگاه ویژه‌ای دارد و تا سه سال آینده شاهد نتایج آن با تربیت دانش آموزان توانمند خواهیم بود.

وی گفت: مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان با همکاری آموزش و پرورش استان برنامه ۱۰ ساله استعدادیابی ورزشی را در مدارس استان برنامه ریزی و تدوین کنند.

دوستی افزود: مشکل دانش آموزان مدارس جوار صنعت و شیوه نامه بنادر و دریانوردی استان مبنی بر توانمندی دانش آموزان در مکالمه زبان‌های خارجی هم، پیگیری و برطرف شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به موفقیت صبا معصوم نیا در کسب رتبه نخست کنکور تجربی گفت: کسب این مقام علاوه بر توانمندی این دانش آموز و پشتیبانی خانواده، ثابت کننده توان نظام آموزشی استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ابراز داشت: برای رفت و آمد ۱۲ هزار و هشتصد دانش آموز روستا‌های مرکزی در ۲۰ منطقه، حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است.

محمد قویدل افزود: برای رفت و آمد ایمن این دانش آموزان به حدود ۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از فرمانداران، دهیاران و بخشداران خواست برای جابجایی ایمن دانش آموزان خصوصا در مناطق سخت گذر با ادارات آموزش و پرورش همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ابتدای مهرماه، ۱۲۶ فضای آموزشی در استان به بهره برداری می‌رسد، که ۵ طرح در بندرعباس است.

قویدل تصریح کرد: تاکنون نام نویسی ۴۲۲ هزار دانش آموز در مدارس استان قطعی شده است و در برخی مناطق نیز نام نویسی در پایه دهم ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۴۳۰ هزار دانش آموز در مدارس استان نام نویسی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نام نویسی کتب درسی ۴۱۰هزار نفر ثبت شده و استان در این زمینه جزء ده استان برتر کشور است.

قویدل افزود: کتب درسی در اختیار مناطق ۲۳ گانه قرار گرفته و هفته آینده به دست دانش آموزان می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: از ابتدای مهر ماه قرص آهن و مکمل مورد نیاز مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه توزیع می‌شود.

جاودان در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: برای کودکان استشنایی نیز با همکاری بهزیستی ارزیابی و تامین ملزومات توانبخشی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز خدمات درمانی تخصصی بصورت رایگان ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه