English

رشد ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید باهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد 34 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید باهنر طی مدت پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

رشد 34 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید باهنر
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به عملکرد بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، اظهار کرد: بندر شهید باهنر طی پنج ماهه سال جاری، با انجام 984 هزار و 58 تن تخلیه و بارگیری، رشد 34 درصدی در عملکرد داشته است.

وی افزود: در مدت یاد شده، 126 هزار و 19 تن کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و همچنین مقدار 674 هزار و 406 تن نیز بارگیری شده که هر کدام به ترتیب 54 و 51 درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به واردات 35 هزار و 548 تن و صادرات 620 هزار و 14 تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید باهنر، خاطرنشان کرد: مدت پنج ماهه نخست امسال، واردات کالاهای غیرنفتی در این بندر 10 درصد و صادرات نیز با 58 درصد رشد همراه بوده است.

محمدحسینی تختی در ادامه ابراز داشت: ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز با ثبت مقدار 33 هزار و 961 تن، 27 درصد رشد و کاپوتاژ نیز با ثبت مقدار 47 هزار و 971 تن، تنها یک درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد نفتی بندر شهید باهنر، گفت: در مدت زمان یاد شده، تخلیه کالاهای نفتی در این بندر 38 درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به رشد چشمگیر 126 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در بندر شهید باهنر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 25 هزار و 88 TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده که از این تعداد، 13 هزار و 104 کانتینر پر و 11 هزار و 984 کانتینر نیز خالی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده، تعداد شناورهای ورودی و خروجی به بندر شهید باهنر با ورود و خروج 1471 فروند شناور، شش درصد رشد داشته که از این تعداد شناور، 168 فروند شناور بالای هزار تن و 1303 فروند نیز شناور زیر هزار تن بوده است.

محمدحسینی تختی در بخش پایانی سخنانش افزود: طی این مدت 40 هزار و 531 دستگاه کامیون وارد بندر شهید باهنر شده که 48 درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه