English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ترانزیت ریلی در بندر شهید رجایی ۲۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ترانزیت ریلی در بندر شهید رجایی در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 210 درصد افزایش داشته است.

ترانزیت ریلی در بندر شهید رجایی 210 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان
، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد ۵ ماهه بخش ریلی بندر شهید رجایی اظهار داشت: این بندر با ثبت عملکرد ۲ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۵۶۹ تنی تخلیه و بارگیری از واگن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵٫۲۲ درصدی داشته است. 
 

وی در ادامه بیان داشت: این بندر به‌عنوان بزرگترین بندر تجاری و دروازه تجارت بین‌المللی کشور در راستای ایفای نقش حیاتی خود در فرآیند گردش کالا و تجارت با انجام اقداماتی از جمله تخصیص خطوط ریل اختصاصی برای تخلیه مواد نفتی، کود پتاس و مواد فله و معدنی، راه‌اندازی گمرک ریلی موفق به ثبت عملکرد ۴۵۵ هزار و ۱۳۹ تُن تخلیه و بارگیری کالاهای ترانزیتی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی  هرمزگان، یکی از طرح‌های مهم در بندر شهید رجایی را توسعه راه‌آهن و تقویت اتصال ریلی شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق خطوط ریلی بندر شهید رجایی در ۵ ماهه امسال را نیز ۴ هزار و ۷۸۴ تن اعلام کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش افزود: عمده‌ترین این کالاها گندم بود که از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه