English

قبولی ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قشم در آزمون تخصصی دستیاری پزشکی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم بیان داشت: قبولی 80 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قشم در آزمون تخصصی دستیاری پزشکی، خود موید این مطلب است.

قبولی 80 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قشم در آزمون تخصصی دستیاری پزشکی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، محمد حیدری نارمندی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم اظهار داشت: دانشگاه علاوه بر تولید دانش و تربیت نیروی متخصص، رسالت بسترسازی برای توسعه علمی و فرهنگی جامعه و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برون رفت از تنگناها و بحران‌ها و حرکت به سوی پیشرفت جامعه را برعهده دارد و این رویه در دانشگاه آزاد اسلامی قشم با جدیت در حال اجرا است.

وی افزود: تقویت بنیه آموزشی و ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی یکی از مهم ترین اهداف این واحد است که این دانشگاه همواره درجهت تعالی و شکوفایی دانشجویان حرکت کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم عنوان کرد: دانشگاه اساس توسعه است و اگر دانشگاهی نتواند نقش خود را در حل مشکلات و مسایل منطقه و کشور ایفا کند، تفاوتی با مدرسه نخواهد داشت.

حیدری نارمندی افزود: دانشگاه علاوه بر تولید دانش و تربیت نیروی متخصص، رسالت بسترسازی برای توسعه علمی و فرهنگی جامعه و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برون رفت از تنگناها و بحران‌ها و حرکت به سوی پیشرفت جامعه را برعهده دارد و این رویه در دانشگاه آزاد اسلامی قشم با جدیت در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با اشاره به اجرای طرح پویش اشتغال در این دانشگاه گفت: موضوع طرح پویش اشتغال از مزیت‌های رقابتی دانشگاه آزاد اسلامی با سایر مراکز آموزش عالی کشور بوده که دانشجویان پسر و دختر می‌توانند از آن استفاده کنند و در قشم این طرح از سال گذشته با همکاری صنایع اجرا شده است.

وی بیان کرد: در این طرح، قراردادی بین دانشگاه، دانشجوی متقاضی و صنعت بسته می شود و دانشجو حین تحصیل در واحد صنعتی یا نهاد مربوطه نیز مشغول بکار شده و وجهی نیز به او پرداخت می‌شود.

حیدری نارمندی ابراز داشت: در اجرای طرح پویش اشتغال، دانشجویان پسر بعد از اتمام دوره سربازی می‌توانند به اشتغال خود در شرکت‌ها و موسساتی که با آنان قرارداد منعقد شده؛ ادامه دهند.

وی تصریح کرد: دانشجویان ضمن تحصیل در دانشگاه می‌توانند بورسیه شوند؛ به این ترتیب هزینه تحصیل را صنایع تامین کرده و دانشجویان مازاد بر هزینه تحصیل؛ حقوق ماهانه هم دریافت می کنند و در کنار تحصیل مهارت افزایی هم خواهند داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: واحدهای صنعتی و خدماتی با کمبود نیروی انسانی در برخی از حوزه ها مواجهند و اجرای طرح پویش به رفع این مشکل نیز کمک خواهد کرد.

به گفته وی، اگر دانشجویان حین تحصیل وارد بازار کار شوند، بهتر می‌توانند برای ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان اقدام کنند و محصولات آنها به نیازهای جامعه نزدیکتر خواهد بود.

حیدری نارمندی تصریح کرد: تقویت بنیه آموزشی و ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی یکی از مهم ترین اهداف دانشگاه آزاداسلامی قشم است که این دانشگاه همواره درجهت تعالی و شکوفایی دانشجویان حرکت کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: تحقق عدالت آموزشی و مهارت‌پروری در راستای پیشبرد مرزهای علم و دانش از دیگر اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است و ما در همین راستا نیز سال گذشته چهار مدرسه مهارت محور در قشم راه اندازی کردیم و امسال نیز دو مدرسه دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

حیدری نارمندی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قشم استفاده کرد ، افزود: به عنوان مثال این دانشگاه با داشتن 500 تخت و سلف سرویس، امکان این را دارد که در صورت برپایی رقابتهای ورزشی ملی و بین‌المللی در اختیار حوزه ورزش قرار دهد.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای با اداره ورزش و جوانان قشم به منظور توسعه علمی ورزش در این شهرستان منعقد شده، خاطرنشان کرد: باید به این باور برسیم که رشد و توسعه از کانال علم و دانش می‌گذرد و دانشگاه آزاد اسلامی قشم از نیروهای نخبه و توانمندی بهره‌مند است که در سطح ملی و بین‌المللی مطرح می‌باشند.

وی ابراز داشت: دانشکده پزشکی این دانشگاه بهمن‌ ۱۳۸۸ با جذب ۲۸ دانشجو در رشته دکتری عمومی آغاز به کار کرد و اکنون دارای رشته‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، ۱۵ عضو هیات علمی و ۳۸۰ دانشجو است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قشم از برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود.

حیدری نارمندی یکی از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه را ایجاد ظرفیت‌هایی برای درآمدزایی این دانشگاه به غیر از شهریه عنوان کرد و گفت: ما در این دانشگاه فقط به دنبال جذب دانشجو نیستیم بلکه در تلاشیم تا دانشجویی با مهارت علمی بالا تحویل جامعه دهیم و از همین رو سعی بر این داریم تا منابع درآمدی دیگری به غیر از شهریه برای دانشگاه فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: این دانشگاه اکنون با بیش از ۷۰ عضو هیئت علمی و با پذیرش دانشجو در ۳ رشته پزشکی و پیراپزشکی، ۸ رشته دکتری تخصصی، ۲۳ رشته کارشناسی ارشد، ۲۵ رشته کارشناسی پیوسته، ۱۵ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۳۱ رشته کاردانی به عنوان دانشگاه برتر در جزیره قشم و سومین دانشگاه بزرگ استان هرمزگان محسوب می‌شود.

حیدری نارمندی با بیان اینکه در حوزه تحقیقات و پژوهش نیز افتخارات و اقدامات بسیاری خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم انجام شده، گفت: قبولی بیش از هفتاد درصد دانشحویان رشته پزشکی در آزمون دستیار تخصصی، کسب مدال نقره و برنز در یازدهمین (سال ۱۳۹۸) و پانزدهمین (سال ۱۴۰۲) المپیاد کشوری علوم پزشکی، کسب مقام کشوری و عنوان برتر در حوزه پژوهش در چهارمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ از افتخارات این دانشگاه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه