English

لاتیدان، بزرگترین پل تاریخی خاورمیانه و ایران مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: پل تاریخی لاتیدان توسط انجمن خیرین میراث‌فرهنگی و مشارکت صنایع مستقر در استان مرمت می‌شود.

لاتیدان، بزرگترین پل تاریخی خاورمیانه و ایران مرمت می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با همراهی احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی و سید عبدالله هاشمی عضو انجمن خیرین میراث‌فرهنگی ۱۴۰۳ از پل تاریخی لاتیدان بازدید کردند.

وی در این باره اظهار کرد: در این بازدید مقرر شد این ابرپروژه مرمتی از طریق انجمن خیرین میراث‌فرهنگی و مشارکت صنایع مستقر در استان با نظر و‌ پشتیبانی استاندار و ‌مجمع نمایندگان و با محوریت اداره کل میراث‌فرهنگی انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، با اشاره به اینکه پل لاتیدان مربوط به دوره صفویه است که با ۲۲۳ دهانه و بیش از یک‌هزار متر طول، طولانی‌ترین پل تاریخی ایران به‌شمار می‌رفته، افزود: درحال‌حاضر، ۲۳۰ متر از طول و ۳۰ دهانه از پل باقی مانده است.

وی عنوان کرد: پل لاتیدان نمادی از تاریخ، فرهنگ و هویت منطقه است که نیاز به نگهداری دارد تا به نسل‌های آینده منتقل شود و مرمت این پل به منظور حفاظت از ارزش‌های تاریخی و معماری آن انجام می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: با بازسازی و احیای این پل تاریخی، پتانسیل جذب گردشگران داخلی و خارجی به منطقه افزایش می‌یابد و پل لاتیدان با معماری خاص خود می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ایران تبدیل شود.

پل لاتیدان در شهرستان بندر خمیر روی رودخانه کل (کول) ایجاد شده و به‌شماره ۱۹۹۸ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه