English

رئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس:

صنایع هرمزگان در تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی مشارکت کنند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس بیان داشت: صنایع هرمزگان در قبال مسئولیت‌های اجتماعی به آتش‌نشانی در جهت ساخت ایستگاه کمک کنند.

صنایع هرمزگان در تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی مشارکت کنند
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، محمدامین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته آتش‌نشانی و ایمنی برگزار شد، اظهار داشت: برای آتش‌سوزی بازار قشم ۳۰ آتش‌نشان اعزام شدند که اطفاء آن تا نیمه شب ادامه داشت.

وی عنوان کرد: جذب و استخدام نیروهای آتش‌نشان به کندی انجام می‌شود که فشار وارده بر نیروها را افزایش می‌دهد؛ البته در هر شرایطی خدمت رسانی ما کم نمی‌شود؛ در قطعی‌های برق تابستانی حوادث آسانسور ما ۴ برابر شد، تاکید ما این است که برای نصب آسانسورها از شرکت‌های معتبر استفاده کرده و برق اضطراری داشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس عنوان کرد: در برخی آتش‌سوزی‌هایی که برای صنابع غرب رخ می‌دهد به محل حادثه اعزام می‌شویم؛ انتظار داریم صنایع هم در قبال مسئولیت‌های اجتماعی به آتش‌نشانی ساخت ایستگاه کمک کنند.

وی آموزش در حوزه‌های عمومی برای شهروندان و نیروها را یکی از برنامه‌های آتش‌نشانی برشمرد و از صدور مجوز استخدام ۹۴ نفر نیرو خبر داد.

این مسئول ادامه داد: در راستای تامین ایمنی در یک ماه اخیر ۱۵۰ بازدید از مدارس داشته و کمبودها و موارد مورد نیاز را تذکر دادیم.

وی با اشاره به تجهیزات آتش‌نشانی گفت: در یک سال اخیر ۴ خوردو خریداری و یک خودرو به آبرسانی تغییر کاربری داده شده، داشتن سگ‌های زنده‌یاب هم پیگیری شده، در حال حاضر کمبود نیرو نداریم اما باتوجه به بازنشسته شدن برخی از نیروها برای سال آینده نگران هستم.

لیاقت در ادامه عنوان کرد: بندرعباس ۱۱ ایستگاه داد و باتوجه به جمعیت شهری تا رسیدن به استانداردها در شهرک پیامبر اعظم یک ایستگاه کم داریم؛ البته باتوجه به بافت شهر و وجود بافت‌های فرسوده به ایستگاه‌های بیشتری نیاز داریم تا زمان رسیدن به محل حادثه را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: ساخت یک مرکز آموزشی کامل و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد و برای این کار ۲ هکتار زمین تخصیص داده شده، باتوجه به اینکه تجهیزات آتش‌نشانی به اعتبار بالایی نیاز دارد، از خیرین درخواست داریم در این حوزه به ما کمک کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ادامه داد: در حوزه آموزش، رشته آتش‌نشانی با همکاری آموزش و پرورش در ۲ ناحیه بندرعباس راه‌اندازی شده که به تربیت نیرو در حوزه ایمنی کمک می‌کند و به نفع صنایع هم خواهد بود.

وی درباره ساختمان‌های ناایمن گفت: در این حوزه یک کارگروه شکل گرفته که آتش‌نشانی در کنار نهادهایی مانند راه و شهرسازی در آن حضور دارد، سال گذشته ۱۸۰ بازدید از ساختمان‌ها انجام شد، برای رفع نقص‌ها در بیمارستان‌ها هم مرحله‌بندی صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به عملیات‌های آتش‌نشانی گفت: پالایشگاه نفت آفتاب و بازار قشم از حریق‌های گسترده امسال بود که با موفقیت اطفاء شدند، شهرستان‌های همجوار باید قوی باشند تا به آتش‌نشانی مرکز استان نیاز نباشد، حادثه بازار قشم هم زنگ خطری برای ما بود تا ایمنی را جدی گرفته و مسئولین توجه خود را به موضوع افزایش دهند.

لیاقت با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان ابراز داشت: روشن گذاشتن گاز و کولر هنگام خروج از منزل، استفاده از پیک نیک در فضای داخل منزل از مواردی است که باید از آن‌ها دوری کرد؛ همچنین وجود یک کپسول در هر خانه ضرورت دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: سه هزار و ۷۸۲ عملیات در طول یک سال گذشته انجام شده که یک‌هزارو ۴۶۶ مورد حریق و دوهزار و ۳۱۶ مورد حادثه بود.

وی در بخش پایانی سخنانش افزود: در یک سال گذشته ۶۲۶ مورد پروانه و ۴۳۶ مورد پایان کار صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه