English

کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات پاییزه به هرمزگان رسید

هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی محصولات زراعی کشت پاییزه (۱۴۰۳-۱۴۰۴) روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان و به صورت نمادین در بخش ایسین بندرعباس فعال شد.

کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات پاییزه به هرمزگان رسید
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، عباس مویدی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این آیین گفت: در این کاروان ترویجی نحوه استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی به‌منظور بهره‌وری بیشتر به کشاورزان آموزش داده می‌شود.

مویدی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی هرمزگان افزون‌بر ۱۶۱ هزار هکتار است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کاروان، انتقال یافته‌های نوین کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی، رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیان کرد: مدیران، کارشناسان و مروجان کشاورزی، شبکه عاملان ترویج کشاورزی، اصناف و تشکل‌های بخش کشاورزی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی از مخاطبان این کاروان ترویجی هستند که با اولویت کشاورزان تولیدکننده محصولات زراعی زیر پوشش الگوی کشت و کشاورزی قراردادی قرار دارند. 

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: کاروان‌های ترویجی به‌طور همزمان در بیش از ۴۰۰ نقطه کشور برگزار شد و برگزاری این طرح در شهرستان‌های استان هرمزگان و به صورت نمادین در بخش ایسین که نزدیک‌ترین مرکز به شهرستان بندرعباس بوده و دارای یکهزار و ۲۰۰ بهره‌بردار در بخش‌های زراعت، باغی و دامی است، انجام شد. 

مویدی با اشاره به اینکه بخش ایسین شامل چهار دهستان تازیان، گچین، سرخون و ایسین است، یادآورشد: این منطقه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی شامل فلفل، بادمجان، گوجه و پیاز دارد که فصل زراعی از اواخر مردادماه آغاز و تا آخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه